Şirketimizin stratejileri, aşağıdaki hedefler üzerine kurulmuştur:
BÜYÜK OL – YAKIN OL – YARATICI OL
BÜYÜK OL diyerek;
Doğuş Otomotiv’in Türkiye’de değer zinciri alanlarında; sistematik, verimli ve kârlı genişlemesini ve insan gücü kariyer gelişimini,
YAKIN OL diyerek;
Başta müşterilerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımızın beklentilerini anlayıp, onlarla olan ilişkilerimizi en hızlı şekilde beklentilerinin üzerinde mükemmel bir seviyeye taşımayı; operasyonel mükemmelliğe ulaşmayı sağlayacak önlemlerin alınması için etkin sistemlerin kurulmasını ve bu şekilde, finansal ve operasyonel durumunun çok yakından izlenip analiz edilmesini,
YARATICI OL diyerek;
Ürün geliştirme, müşteri hizmeti, iş konsepti açısından katılımcı bir anlayışla sürekli olarak yeniliklerle pazarda farklılık ve rekabet avantajı yaratmayı; süreç iyileştirmeleri için katılımcılık ve ekip çalışması ile işleri “daha yalın, daha hızlı, daha hesaplı” yapacak önlemleri ve yöntemleri geliştirmeyi temel kurumsal stratejilerimiz olarak belirlemiş bulunmaktayız.
Doğuş Otomotiv, stratejik planları doğrultusunda, kurulduğu günden bu yana sektördeki konumunu güçlendirmeye, Yetkili Satıcı ve Servis ağının oluşturulup genişletilmesine ve temsilcisi olduğu markaların yurt içinde bilinirliğini ve imajını artırmaya önem vermektedir. Şirket, 2004 yılındaki halka açılma sonrası, bünyesindeki markaların ithalatçısı ve distribütörü olmasının yanı sıra, iş modelinde yer alan diğer ana ve yardımcı faaliyetlerin gelişimine ve performansına hem yerel hem global bakış açısıyla odaklanarak stratejisini geliştirmiştir.
Şirketimizin sürdürülebilir ve istikrarlı büyüme stratejisine dayanarak, çalışanlarımızla ve diğer paydaşlarımızla sinerji içerisinde, inovasyon ve teknolojiyi kullanarak geliştireceğimiz yeni uygulamaları sektörde ilkler arasında hayata geçiren kurum olmayı hedefliyoruz. Buna istinaden, ana ve yardımcı faaliyet kollarımızla ve hizmetlerimizle kaliteyi sürekli artırmak için yeni projeler üzerinde çalışmayı önceliğimiz olarak görüyoruz. Ayrıca, 30 yılı aşkın sürede kazanılan birikim ve deneyimlerimizle, yeni fırsatları değerlendirerek elde ettiğimiz başarılardan güç alarak ilerlemeyi arzu ediyoruz.
Doğuş Otomotiv’in uzun vadeli başarısının, ancak paydaşlarımızın yüksek memnuniyeti ile sürdürülmesinin mümkün olacağının bilincinde olarak, stratejimizi dört alan üzerine inşa ettik:
Müşteri Memnuniyetinin Bir Adım Ötesi: Taraftar Müşteri Yaratmak!
Ödün vermediğimiz müşteri memnuniyeti odaklı dinamik ve yakın hizmet anlayışımızla stratejimiz, müşterilerimize değerli olduklarını hissettirip, her türlü istek ve ihtiyaçlarına en üst düzeyde ilgi göstererek, kaliteli ve yaratıcı hizmet sunmaktır.
-
Müşteri yaşam evresinin her noktasında markalarımıza destek veren Değer ve İlgi Merkezi (DİM) birimi Kasım 2014’te faaliyete geçmiştir.
-
DIM olarak yeni teknolojileri içeren gelişmelerle, müşterilerimiz için her noktada bağlı ve ulaşılabilir olmak ve iletişim kurduğumuz her durumda taleplerine hızlı ve yaratıcı çözümler üretmek üzere çalışmaya devam edilecektir. Müşterilerimizle temas ettiğimiz her noktada dijital deneyimler projelendirilerek, çözümler sunulmaya devam edilecektir.
Verimlilik Artırarak Operasyonel Mükemmelliğe Ulaşmak!
Doğuş Otomotiv, 13 uluslararası marka ve bağlı 14 ürün grubunun temsilcisi olarak servis ve yedek parça hizmetleri konusunda, 680’i aşkın hizmet noktasıyla, Türkiye’nin lider otomotiv ithalatçısı ve distribütörü olarak faaliyetlerini optimum kârlılıkla sürdürmeyi hedeflemektedir.
-
Doğuş Otomotiv ve tüm Yetkili Satıcı/Servisleri tarafından kullanılan, üretici firma ve tedarikçileri de dahil ederek otomotiv süreçlerine değer katan internet tabanlı ve mobil cihazlarda kullanılan “Turkuaz” yazılımımız sürekli yenilenerek, dijitalleşme konusundaki hedeflerimize önemli ölçüde hizmet etmektedir.
-
İş hacmi ve yeni teknolojilerin hizmetlerimizde daha etkili kullanımı için personel altyapısı desteklenmekte ve sürekli eğitimlerle güçlendirilmektedir. Çalışanların dijital yetkinliklerini artırma çalışmaları da bu kapsamda ele alınmaktadır.
-
Yeni iş kolları için sürekli yatırım değerlendirmeleri yapılarak, Şirket’in gelişim planları üzerinde çalışılmaktadır.
-
Yalın Yönetim uygulama ve süreçleri iş yapış şekillerinin temelini oluşturmaktadır.
-
Veri analitiği ve robotik süreç otomasyonu çalışmaları yanı sıra IoT teknolojisi ile verimlilik artırma çalışmaları yapılmaktadır.
Otomotiv Pazarındaki Gücü Korumak!
-
Şirketimiz, otomotiv sektöründeki pazar gücünü ve faaliyetlerindeki optimum faaliyet kârlılığını korumayı hedeflemektedir.
-
Şirketimiz, temsilcisi olduğu uluslararası markaların Türkiye’de başarılı performans gerçekleştirebilmesine olanak sağlamaya ve markaların kattığı değer ve rekabet avantajıyla “beklentilerin üzerinde yaratıcı hizmet” vizyonu ve “müşteri memnuniyeti odaklı çalışma” prensibiyle istikrarlı bir şekilde büyümeye devam etmeyi amaçlamaktadır.
-
Şirket, faaliyetlerini yalın yaklaşımıyla tamamen yurt içi operasyonlarına odaklanarak sürdürmektedir.
-
Veriden değer elde etmek ve veriye dayalı kurumsal yaklaşımlar Şirketin stratejik hedefleri arasındadır.
Taraftar Müşteri Yaratmanın İlk Şartı Taraftar Çalışanlardır!
İki bini aşkın değerli çalışanımıza ortak bir kültür sunan Şirketimiz, yenilikçi ve sürdürülebilir insan kaynakları uygulamalarına paralel olarak, çalışan deneyimini ve bağlılığını artırıcı projeler hayata geçirmektedir.
-
Şirketimizde, “Bir’iz” işveren markasıyla “birlikte hareket ediyor, bir iz bırakıyoruz” mesajı verilmekte ve Şirket içinde yaratılan marka elçileri ile bu mesajlar tüm Şirket’e yaygınlaştırılmaktadır.
-
Eğitim alanında oyunlaştırma-motivasyon temelli yaklaşımla kurulan “GO-Gelişim Okulu” ile çalışan deneyimi ön planda tutularak, çalışanların gelişirken eğlenecekleri, ödüller kazanabilecekleri ve çift yönlü olarak eğitmen-çalışan değerlendirmeleri yapabilecekleri dijital bir platform sağlanmıştır. Bu sayede çalışanlar mesleki ve kişisel gelişim ve eğitim süreçlerinin takibini kendileri yapabilmekte, Şirket içi sosyal iletişimlerini kuvvetlendirmektedir.
-
Yeni işe başlayan çalışanların Şirket’i daha iyi tanımaları ve adaptasyonlarını daha hızlı sağlamak için oyunlaştırma temelli tasarlanan Mobil Oryantasyon Programı’nın kullanılmasına ve aday işe giriş sınav ve kişilik envanteri süreçlerinin online sistem üzerinden gerçekleştirilmesine devam edilmiştir.
-
Yetenek Yönetimi kapsamında Şirketimizde potansiyel sistemi yürütülmekte ve yedekleme planları yapılmaktadır. Belirli kriterlere göre seçilen potansiyeller eğitim ve gelişim programına tabi tutulmaktadır. Yetenek Yönetimi’nin diğer bir kolu olarak, Şirketimizde koçluk ve mentorluk programları uygulanmaktadır.
-
Şirket genelinde iki senede bir yürütülen Çalışan Bağlılığı ve Memnuniyeti Araştırması ile gizlilik ilkesi çerçevesinde çalışan bağlılığı puanları oluşmakta ve iyileştirme alanları belirlenmektedir. Bu sonuçlara göre çalışan bağlılığına yönelik aksiyon planları oluşturulmakta ve yıl boyunca hayata geçirmek üzere yapılacak çalışmalar yönetim seviyesi hedeflerine eklenmektedir.
-
İnsan kaynakları olarak çalışan faydasını artırmak amacıyla dijitalleşmeye ağırlık verilmiş, operasyonel yürütülen pek çok süreç dijitalleştirilmiştir. İnsan Kaynakları kariyer sitesi hayata geçirilmiştir.
-
Şirketin dijital dönüşüm stratejisini desteklemek ve çalışanların bireysel “dijital yetkinlik” gelişimine katkıda bulunmak amacıyla “Dijital Yetkinlikleri Geliştirme (GO-DGTL Akademi)” projesi devam etmektedir.
-
“Doğuş Otomotiv’in Rotası İnsan ve Eğitim” (DRIVE) ekibi ile Doğuş Otomotiv Yetkili Satıcılarının, Doğuş Otomotiv’in sahip olduğu kurumsal yapı ve değerler ile gelişimlerinin desteklenmesi, İnsan Kaynakları süreçlerinin bütünsel hale getirilmesi ve iş sonuçları ile müşteri memnuniyetinde sürdürülebilir başarıların sağlanması amaçlanmaktadır.