ŞİRKET’İN VİZYON VE MİSYONU İLE STRATEJİSİ
Doğuş Otomotiv: Vizyon, Misyon ve Stratejik Yaklaşımı
Doğuş Otomotiv, başta ana faaliyet alanı olan otomotiv sektörü olmak üzere, müşteri odaklılık prensibiyle hareket eden, sektörünü iyi tanıyan ve paydaş beklentilerini karşılamanın ötesinde, yeni beklentiler tanımlayarak bunlara yönelik yaratıcı çözümler sunan bir şirkettir. Şirket; ithalat ve dağıtım, perakende, lojistik hizmetler ve yedek parça, ikinci el araç, bilgi teknolojileri altyapısı, müşteri deneyimi, tüketici finansmanı, filo kiralama, araç muayene ve sigortacılık gibi hizmet alanlarında önemli yatırımlara sahiptir. Bünyesine dahil ettiği endüstriyel ve deniz motorları, elektrikli araç şarj ağı pazarıyla birlikte genişleyen mobilite hizmetleriyle müşterilerine farklı çözümler sunmayı amaçlamaktadır.
Doğuş Otomotiv, faaliyet gösterdiği tüm alanlarda yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler geliştirerek müşteri deneyimini kesintisiz hale getirmeyi hedeflemektedir.
Vizyonumuz ve Misyonumuz
Doğuş Otomotiv’in vizyonu, beklentilerin üzerinde yaratıcı hizmet sunarak faaliyet gösterdiği her sektörde fark yaratmaktır. Misyonumuz ise, müşteri odaklı bir yaklaşımla yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler sunarak, güvenilir ve verimli bir hizmet anlayışını benimsemektir.
Stratejimiz
Doğuş Otomotiv, değişen ulaşım ve mobilite ihtiyaçlarına uyum sağlayarak iş modellerini dönüştürmektedir. Geleneksel otomotiv yaklaşımının ötesine geçerek, bağlantılı araçlar, dijital ulaşım çözümleri ve sürdürülebilir mobilite alanlarında yenilikçi hizmetler sunmaya odaklanmaktadır. Bu doğrultuda, elektrikli araçlar ve entegre hizmet modelleri ile sektörün geleceğini şekillendirme hedefi taşımaktadır.
Şirket, iş modellerindeki dönüşüme hazırlanarak mobilite sektöründeki yenilikleri yakından takip etmekte ve uygulamaktadır. Yeni iş ve perakende modelleri geliştirerek sürdürülebilirlik dönüşümüne yatırım yapmak ve müşteri deneyimini sürekli iyileştirmek temel önceliklerimiz arasındadır.
Doğuş Otomotiv’in stratejik yaklaşımı, inovasyon, müşteri deneyimi ve sürdürülebilir büyüme ekseninde şekillenmektedir. Şirketin stratejisi üç temel unsur üzerine kuruludur:
BÜYÜK OL
YAKIN OL
YARATICI OL
Dijital Dönüşüm ve Teknoloji
Doğuş Otomotiv, dijitalleşme, yapay zeka ve veri analitiği gibi yeni nesil teknolojilerle hizmet kalitesini artırmayı ve operasyonel verimliliği maksimize etmeyi amaçlamaktadır. Dijital vizyonumuz, şu yapı taşlarına dayanır:
Dijital dönüşüm stratejimiz; veri yönetimi, bilgi güvenliği ve çalışan yetkinliklerini geliştirmeyi kapsayan üç temel dijital unsura dayanmaktadır.
Sürdürülebilirlik Stratejimiz
Doğuş Otomotiv, sürdürülebilirlik taahhüdünü bir adım öteye taşıyarak, sürdürülebilirliği şirketin bütün iş modellerine entegre etmektedir. Müşteri odaklı yaklaşımla sürdürülebilir ürün ve hizmetleri desteklemek, lojistik ve tedarik zinciri yönetiminde operasyonel verimliliği artırmak, dijitalleşme ve inovasyonu iş süreçlerine dahil etmek, çalışan katılımı ve gelişimini teşvik etmek, şeffaf ve hesap verebilir paydaş iletişim platformları oluşturmak, çevresel etkinin azaltılması ve dekarbonizasyon hedefimiz kapsamında yenilenebilir enerjiye yatırım yapmak bu stratejinin temel unsurlarıdır.
Başarıyı Sağlayan Temel Unsurlarımız
Doğuş Otomotiv’in başarısının arkasında altı kritik faktör bulunmaktadır:
Doğuş Otomotiv, bu stratejileri doğrultusunda geleceğe hazır, dinamik ve dönüşüme uyum sağlayan bir şirket olma yolunda ilerlemektedir. 30 yıllık birikimiyle sadece bugünün değil, yarının ve bulunduğu her sektörün liderlerinden biri olmayı hedeflemektedir.
Yönetim Kurulu’nun Faaliyet Esasları
Yönetim Kurulu, faaliyetlerini şeffaf, hesap verebilir, adil ve sorumlu bir şekilde yürütmektedir.
Yönetim Kurulu, Şirket ile pay sahipleri arasında etkin iletişimin korunmasında, yaşanabilecek anlaşmazlıkların giderilmesinde ve çözüme ulaştırılmasında öncü rol oynamaktadır. Yönetim Kurulu, bu amaca yönelik olarak Yatırımcı İlişkileri Bölümü ile yakın iş birliği içerisinde bulunmaktadır.
Yönetim Kurulu, görev ve sorumluluklarını yerine getirirken, yöneticiler ile de sürekli ve etkin iş birliği içerisindedir. Gerekli görülen durumlarda yöneticiler Yönetim Kurulu toplantılarına katılmaktadır. Şirket’in Yönetim Kurulu Üyeleri ve yöneticilerinin yetki ve sorumluluklarına, Şirket Esas Sözleşmesi’nin 9., 10., 11., 12. ve 13. maddelerinde yer verilmektedir.
Şirketimiz Yönetim Kurulu Üyeleri, görevleri esnasındaki kusurları ile Şirket’te sebep olabilecekleri zarara karşılık, Doğuş Holding A.Ş. tarafından yapılan yıllık 25 milyon ABD doları tutarındaki şemsiye sigorta ile “Yönetici Sorumluluk Sigorta Poliçesi” kapsamına alınmışlardır.
Yönetim Kurulu çalışma usul ve esaslarına bakıldığında;