Vizyon

ŞİRKET’İN VİZYON VE MİSYONU İLE STRATEJİSİ

Doğuş Otomotiv: Vizyon, Misyon ve Stratejik Yaklaşımı

Doğuş Otomotiv, başta ana faaliyet alanı olan otomotiv sektörü olmak üzere, müşteri odaklılık prensibiyle hareket eden, sektörünü iyi tanıyan ve paydaş beklentilerini karşılamanın ötesinde, yeni beklentiler tanımlayarak bunlara yönelik yaratıcı çözümler sunan bir şirkettir. Şirket; ithalat ve dağıtım, perakende, lojistik hizmetler ve yedek parça, ikinci el araç, bilgi teknolojileri altyapısı, müşteri deneyimi, tüketici finansmanı, filo kiralama, araç muayene ve sigortacılık gibi hizmet alanlarında önemli yatırımlara sahiptir. Bünyesine dahil ettiği endüstriyel ve deniz motorları, elektrikli araç şarj ağı pazarıyla birlikte genişleyen mobilite hizmetleriyle müşterilerine farklı çözümler sunmayı amaçlamaktadır.

Doğuş Otomotiv, faaliyet gösterdiği tüm alanlarda yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler geliştirerek müşteri deneyimini kesintisiz hale getirmeyi hedeflemektedir.

 

Vizyonumuz ve Misyonumuz

Doğuş Otomotiv’in vizyonu, beklentilerin üzerinde yaratıcı hizmet sunarak faaliyet gösterdiği her sektörde fark yaratmaktır. Misyonumuz ise, müşteri odaklı bir yaklaşımla yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler sunarak, güvenilir ve verimli bir hizmet anlayışını benimsemektir.

 

Stratejimiz

Doğuş Otomotiv, değişen ulaşım ve mobilite ihtiyaçlarına uyum sağlayarak iş modellerini dönüştürmektedir. Geleneksel otomotiv yaklaşımının ötesine geçerek, bağlantılı araçlar, dijital ulaşım çözümleri ve sürdürülebilir mobilite alanlarında yenilikçi hizmetler sunmaya odaklanmaktadır. Bu doğrultuda, elektrikli araçlar ve entegre hizmet modelleri ile sektörün geleceğini şekillendirme hedefi taşımaktadır.

Şirket, iş modellerindeki dönüşüme hazırlanarak mobilite sektöründeki yenilikleri yakından takip etmekte ve uygulamaktadır. Yeni iş ve perakende modelleri geliştirerek sürdürülebilirlik dönüşümüne yatırım yapmak ve müşteri deneyimini sürekli iyileştirmek temel önceliklerimiz arasındadır.

Doğuş Otomotiv’in stratejik yaklaşımı, inovasyon, müşteri deneyimi ve sürdürülebilir büyüme ekseninde şekillenmektedir. Şirketin stratejisi üç temel unsur üzerine kuruludur:

 

BÜYÜK OL

  • Doğuş Otomotiv'in faaliyet gösterdiği sektörlerde güçlü bir varlık gösterme
  • Optimum kârlılık ve verimlilik hedefiyle operasyonlarını sürdürme
  • Güçlü Yetkili Satıcı ve Servis ağını koruma
  • Nitelikli insan kaynağı ve yetkinlik gelişimini destekleyerek şirketin büyümesini sürdürülebilir kılma
  • İş modellerindeki değişime uyum sağlayarak mobilite ekosistemine entegre olma

 

YAKIN OL

  • Paydaşların beklentilerini anlayarak daha hızlı ve etkin çözümler sunma
  • Paydaşlarla diyalog temelli, şeffaf ve hesap verebilir bir ilişki yürütme
  • Operasyonel mükemmellik ile tüm kanallarda entegrasyon

 

YARATICI OL

  • İnsan kaynağı ve yetkinlik gelişimini merkeze alarak inovasyonu teşvik etme
  • Yeni ve verimli iş modelleri geliştirme
  • Dijitalleşmenin yanı sıra, yeni ulaşım çözümlerine yönelik inovasyonları benimseme
  • Teknolojiyi etkin kullanarak iş süreçlerini yeniden tanımlama

 

Dijital Dönüşüm ve Teknoloji

Doğuş Otomotiv, dijitalleşme, yapay zeka ve veri analitiği gibi yeni nesil teknolojilerle hizmet kalitesini artırmayı ve operasyonel verimliliği maksimize etmeyi amaçlamaktadır. Dijital vizyonumuz, şu yapı taşlarına dayanır:

  • Kişiselleştirilmiş deneyimler
  • Analitik destekli E2E (uçtan uca) planlama
  • Dijitalleştirilmiş operasyonlar
  • Şeffaflık ve yönlendirme
  • Aracın dijital ikizi ve tüm kanallarda entegrasyon

Dijital dönüşüm stratejimiz; veri yönetimi, bilgi güvenliği ve çalışan yetkinliklerini geliştirmeyi kapsayan üç temel dijital unsura dayanmaktadır.

 

Sürdürülebilirlik Stratejimiz

Doğuş Otomotiv, sürdürülebilirlik taahhüdünü bir adım öteye taşıyarak, sürdürülebilirliği şirketin bütün iş modellerine entegre etmektedir. Müşteri odaklı yaklaşımla sürdürülebilir ürün ve hizmetleri desteklemek, lojistik ve tedarik zinciri yönetiminde operasyonel verimliliği artırmak, dijitalleşme ve inovasyonu iş süreçlerine dahil etmek, çalışan katılımı ve gelişimini teşvik etmek, şeffaf ve hesap verebilir paydaş iletişim platformları oluşturmak, çevresel etkinin azaltılması ve dekarbonizasyon hedefimiz kapsamında yenilenebilir enerjiye yatırım yapmak bu stratejinin temel unsurlarıdır.

Başarıyı Sağlayan Temel Unsurlarımız

Doğuş Otomotiv’in başarısının arkasında altı kritik faktör bulunmaktadır:

  • Nitelikli ve Güçlü İnsan Kaynağı: Yetenekli ve sürekli gelişen çalışan ekosistemimiz
  • Güçlü Marka Değeri ve Portföyü: Sektörde güvenilir marka algısı
  • Sürdürülebilirlik ve İklim Değişikliği Öncelikleri: Çevresel etkiyi azaltan programlar
  • Yenilikçi ve Güçlü Bayi Ağı: Yenilikçi ve müşteri odaklı bayi yapılanması
  • Teknoloji ve Dijitalleşme (Veri ve Yapay Zeka Dahil): Akıllı çözümler ve veri odaklı yönetim
  • Yenilikçi ve Müşteri Odaklı Şirket Kültürü: Yaratıcılığı teşvik eden iş ortamı

 

Doğuş Otomotiv, bu stratejileri doğrultusunda geleceğe hazır, dinamik ve dönüşüme uyum sağlayan bir şirket olma yolunda ilerlemektedir. 30 yıllık birikimiyle sadece bugünün değil, yarının ve bulunduğu her sektörün liderlerinden biri olmayı hedeflemektedir.

 

Yönetim Kurulu’nun Faaliyet Esasları

Yönetim Kurulu, faaliyetlerini şeffaf, hesap verebilir, adil ve sorumlu bir şekilde yürütmektedir.

Yönetim Kurulu, Şirket ile pay sahipleri arasında etkin iletişimin korunmasında, yaşanabilecek anlaşmazlıkların giderilmesinde ve çözüme ulaştırılmasında öncü rol oynamaktadır. Yönetim Kurulu, bu amaca yönelik olarak Yatırımcı İlişkileri Bölümü ile yakın iş birliği içerisinde bulunmaktadır.

Yönetim Kurulu, görev ve sorumluluklarını yerine getirirken, yöneticiler ile de sürekli ve etkin iş birliği içerisindedir. Gerekli görülen durumlarda yöneticiler Yönetim Kurulu toplantılarına katılmaktadır. Şirket’in Yönetim Kurulu Üyeleri ve yöneticilerinin yetki ve sorumluluklarına, Şirket Esas Sözleşmesi’nin 9., 10., 11., 12. ve 13. maddelerinde yer verilmektedir.

Şirketimiz Yönetim Kurulu Üyeleri, görevleri esnasındaki kusurları ile Şirket’te sebep olabilecekleri zarara karşılık, Doğuş Holding A.Ş. tarafından yapılan yıllık 25 milyon ABD doları tutarındaki şemsiye sigorta ile “Yönetici Sorumluluk Sigorta Poliçesi” kapsamına alınmışlardır.

Yönetim Kurulu çalışma usul ve esaslarına bakıldığında;

  • Yönetim Kurulu’nun idari yapısı, görev ve sorumlulukları,
  • Yönetim Kurulu Üyeleri’nin toplantıya çağrılmasına ve toplantıya hazırlanmasına ilişkin süreçler,
  • Yıllık toplantı sayısı ve toplantı planlaması hakkında bilgiler,
  • Toplantı gündeminin oluşturulma yöntemi,
  • Gündemde yer alan konularla ilgili bilgi ve belgelerin üyelere akış süreçleri,
  • Her üyenin bir oy hakkı olduğu,
  • Yönetim Kurulu Üyeleri’nin birbirlerine ve yöneticilerin Yönetim Kurulu’na bilgi verme yükümlülüğü,
  • Yönetim Kurulu’nun görev dağılımı ve komiteler,
  • Yönetim Kurulu’nun performansının değerlendirilmesi ve ilkelerde sayılan daha birçok konu hükme bağlanmıştır. Uygulamada da bu yönetmeliğe uygun hareket edilmektedir.