Strateji

Şirketimizin genel ve uzun, orta ve kısa vade stratejileri, aşağıdaki hedefler üzerine kurulmuştur:

BÜYÜK OL - YAKIN OL - YARATICI OL

BÜYÜK OL diyerek;

• Doğuş Otomotiv’in Türkiye’de ve uluslararası pazarlarda değer zincirinin her alanında, sistematik, verimli ve kârlı faaliyet alanı genişlemesini ve katma değer büyümesini,

• Bu büyümenin hızlı ve sistematik gelişimi için ve aynı zamanda bunun bir sonucu olarak insan gücü kariyer gelişimini,

YAKIN OL diyerek;

• Başta müşterilerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımızın beklentilerini anlayıp, onlarla olan ilişkilerimizi en hızlı şekilde beklentilerinin üzerinde mükemmel bir seviyeye taşımayı,

• Doğuş Otomotiv’in verimlilik ve kârlılık yönünden operasyonel mükemmelliğe ulaşmasını sağlayacak önlemlerin alınması için etkin sistemlerin kurulmasını ve bu şekilde finansal ve operasyonel durumunun çok yakından izlenip analiz edilmesini,

YARATICI OL diyerek;

• Ürün geliştirme, müşteri hizmeti, iş konsepti açısından katılımcı bir anlayışla sürekli olarak yeniliklerle pazarda farklılık ve rekabet avantajı yaratmayı,

• Süreç iyileştirme yönünden yine katılımcılık ve ekip çalışması ile işleri “daha yalın, daha hızlı, daha hesaplı” yapacak önlem ve yöntemleri geliştirmeyi temel kurumsal stratejilerimiz olarak belirlemiş bulunmaktayız.

Doğuş Otomotiv, stratejik planları doğrultusunda, kurulduğu günden bu yana sektördeki konumunu güçlendirmeye, Yetkili Satıcı ve Servis ağının oluşturulup genişletilmesine ve temsilcisi olduğu markaların yurtiçinde bilinirliğini ve imajını artırmaya önem vermektedir. Şirket, 2004 yılındaki halka açılma sonrası, bünyesindeki markaların ithalatçısı ve distribütörü olmasının yanı sıra, iş modelinde yer alan diğer ana ve yardımcı faaliyetlerin gelişimine ve performansına hem yerel hem global bakış açısıyla odaklanarak stratejisini geliştirmiştir.

Büyüyen Türkiye otomotiv sektöründe, Şirketimizin sürdürülebilir ve istikrarlı büyüme stratejisine dayanarak, çalışanlarımızla ve Şirket dışındaki müşterilerimizle sinerji içerisinde, inovasyon ve teknolojiyi kullanarak geliştireceğimiz yeni uygulamaları sektörde ilk hayata geçiren kurum olmayı hedefliyoruz. Buna istinaden, ana ve yardımcı faaliyet kollarımızla ve hizmetlerimizle kaliteyi sürekli artırmak için yeni projeler üzerinde çalışmayı

önceliğimiz görüyoruz. Ayrıca, 20 yılı aşkın sürede kazanılan birikim ve deneyimlerimizle, yeni fırsatları değerlendirerek yurtiçinde elde ettiğimiz başarılardan güç alarak, yurtdışında da faaliyet alanımızı genişletmeyi arzu ediyoruz. Doğuş Otomotiv’in uzun vadeli başarısının, ancak paydaşlarımızın yüksek memnuniyeti ile sürdürülmesinin mümkün olacağının bilincinde olarak, stratejimizi dört alan üzerine inşa ettik:

Müşteri Memnuniyetinin Bir Adım Ötesi: Taraftar Müşteri Yaratmak!

Ödün vermediğimiz müşteri memnuniyeti odaklı dinamik ve yakın hizmet anlayışımızla stratejimiz, müşterilerimize değerli olduklarını hissettirip, her türlü istek ve ihtiyaçlarına en üst düzeyde ilgi göstererek, kaliteli ve yaratıcı hizmet sunmaktır.

• Müşteri yaşam evresinin her noktasında markalarımıza destek veren Değer ve İlgi Merkezi (DİM) birimi Kasım 2014’te faaliyete geçmiştir.

• Önümüzdeki dönemde, “Connectivity” ile müşterilerimiz için her noktada bağlı ve ulaşılabilir olmak ve iletişim kurduğumuz her durumda taleplerine hızlı ve yaratıcı çözümler üretmek üzerine çalışılacaktır.

• Dijital deneyimi müşteriler ile buluşturan sanal showroom konseptiyle, süregelen “mağaza” kültürünün geleceğini temsil eden “Audi City”lerde, araçları birebir boyutlarında görüntüleyebilen dev LED ekranlar ile tüm Audi modellerinin sanal versiyonları sergilenebilmektedir.

Verimlilik Artırarak Operasyonel Mükemmelliğe Ulaşmak!

Doğuş Otomotiv, 12 uluslararası markanın satış, servis ve yedek parça hizmetleri konusunda, 517’den fazla müşteri buluşma noktasıyla, Türkiye’nin lider otomotiv ithalatçısı ve distribütörü olarak faaliyetlerini optimum kârlılıkla sürdürmeyi hedeflemektedir.

• Doğuş Otomotiv ve tüm Yetkili Satıcı/Servisleri tarafından kullanılan, üretici firma ve tedarikçileri de dâhil ederek otomotiv süreçlerine değer katan internet tabanlı ve mobil cihazlarda kullanılan “Turkuaz” yazılımımız sürekli yenilenerek, dijitalleşme konusundaki hedeflerimize önemli ölçüde hizmet etmektedir.

• Limandan sevkıyatta verimlilik çalışmalarının sürdürülmesi ve Şirketimizin artan adetlerine uygun olarak stok saha genişletme projesinin hayata geçirilmesi planlanmaktadır.

• Tüm hizmet noktalarımızdaki kalite standartlarının sürekli ölçümlenip gelişim alanlarının belirlenmesi ve Yetkili Satıcılarımızdaki kapasitelerin gözden geçirilip daha verimli çalışmaya imkân sağlayacak ortam ve işgücü düzenlemelerinin yapılması hedeflenmektedir.

• Şirketimizde artan iş hacmi ve yeni teknolojilerin hizmetlerimizde daha etkili kullanımı için personel altyapısı güçlendirilecektir.

• Yeni iş kolları için sürekli yatırım değerlendirmeleri yapılarak, Şirketin gelişim planları üzerinde çalışılacaktır.

Otomotiv Pazarında Liderliği Sürdürmek!

Şirketimiz, otomotiv sektöründeki pazar liderliğini ve faaliyetlerindeki optimum kârlılığı korumayı hedeflemektedir.

• Şirketimiz, otomotiv sektöründeki satışların artışına paralel olarak elde ettiği pazar payı seviyelerini korumayı hedeflemektedir.

• Şirketimiz, temsilcisi olduğu uluslararası markaların Türkiye’de başarılı performans gerçekleştirebilmesine olanak sağlamaya ve markaların kattığı değer ve rekabet avantajıyla “beklentilerin üzerinde yaratıcı hizmet” vizyonu ve “müşteri memnuniyeti odaklı çalışma” prensibiyle istikrarlı bir şekilde büyümeye devam etmeyi amaçlamaktadır.

Mutlu Müşteri Yaratmanın İlk Şartı Mutlu Çalışanlardır!

İki bini aşkın değerli çalışanımıza ortak bir kültür sunan Şirketimiz, yenilikçi ve sürdürülebilir insan kaynakları uygulamalarına paralel olarak, çalışan memnuniyetini artırıcı projeler hayata geçirmektedir.

• Şirketimiz, “Bir’iz” işveren markasıyla “birlikte hareket ediyor, bir iz bırakıyoruz” mesajı vermektedir.

• “Gelişim Okulu-GO” platformu ile çalışanlar Şirket içi sosyal iletişimini kuvvetlendirirken, kişisel ve mesleki gelişim ve eğitim süreçlerinin takibini kendileri yapabilmektedir.

• Yetenek Yönetimi kapsamında Şirketimizde koçluk ve mentörlük programları uygulanmaktadır.

• “İşte Eşitlik” platformunun çalışmaları doğrultusunda, Şirketimizde kadınlara özel koçluk ve mentörlük eğitimleri sağlanmakta, bir üst yönetim seviyesine hazırlanmaları için fırsatlar sunulmaktadır

• Yaklaşık 8.200 çalışanın görev aldığı 517’yi aşkın Yetkili Satış ve Servis noktasında kurumsal yapının etkinleştirilmesi ve Şirket kültürünün benimsenmesi için “Doğuş Otomotiv’in Rotası İnsan ve Eğitim” (DRIVE) projesi ile insan kaynakları süreçlerinde ve müşteri memnuniyeti konularında bayi ağımıza destek sağlanmaktadır.