Markalarımızda Ürün Güvenliği

ÜRÜN GÜVENLİĞİ

 

VOLKSWAGEN BİNEK ARAÇ

Volkswagen Binek Araç modellerinde, yüksek verimlilik teknolojileri 2000’li yılların ortasından bu yana kullanılmaktadır. Sağlamlığı arttırılırken ağırlığı düşürülmüş lazer kaynaklı yeni şasiler ve gövdeler, downsizing  akımının bir temsilcisi olan, hepsi katalitik konvertörlü, güçlü ve düşük emisyonlu TSI motorlar, Dizel Partikül Filtreli TDI CR dizel motorlar ve yüksek hızlı vites değişimi gerçekleştirerek zaman ve yakıt kayıplarını minimuma indiren DSG şanzıman teknolojisi bunlara örnek gösterilebilir. Ayrıca 2014 yılında yenilenen ürün gamı ile birlikte tüm modellerimizde savrulma tehlikesi gibi kritik sürüş durumlarını önceden algılayan ve aracın savrulmasını önlemeye yardımcı olan Elektronik Stabilizasyon Sistemi “ESP” ve yokuş kalkış asistanı standart olarak sunulmaya başlamıştır.

 

Müşterilerimizin doğru ve tam bilgilendirilmesi stratejimiz, araçlarımızın güvenlik altyapısı hakkında müşterilerimizin bilinçlendirilmesi ve sistemlerin doğru kullanımını sağlayarak, olası istenmeyen durumlarda araçların sunduğu potansiyelden olabildiğince yararlanılmasını içermektedir. Benzer şekilde, müşterileri bilinçlendirmeleri amacıyla satış ve servis ekipleri ilgili eğitim programlarına katılmakta ve bilgi düzeyleri sürekli güncel tutulmaktadır. Bununla birlikte sürekli güncel tutulan "Volkswagen Sözlük" sayesinde, müşterilerin ve Satış Temsilcilerinin en yeni güvenlik ve sürüş destek sistemleri hakkında detaylı bilgi edinmesi sağlanmaktadır.

 

VOLKSWAGEN TİCARİ ARAÇ

Türkiye Ticari Araç pazarında aktif ve pasif güvenlik ekipmanları ile üstün konumda bulunan VW Ticari Araç markası, tüm modellerinde standart olarak sunduğu ABS kilitlenmeyi önleyici fren sistemi, ESP viraj dengeleme sistemi, ASR anti patinaj sistemi, ön-arka viraj denge çubuğu donanımları ile olası bir kaza riskini azaltmanın yanında hava yastığı, isofix çocuk koltuğu sabitleyici, aktif gergili emniyet kemeri, çarpışma anında katlanabilen direksiyon kolonu ve pedal özellikleri ile kaza anında sürücü ve yolcuların araç içinde daha iyi korunmasını amaçlamaktadır.

 

Crafter okul araçlarımız için 2013 yılında başlattığımız yeni ürün çalışmasında çocukların koltukta oturduklarının ve oturduktan sonra emniyet kemerlerini takıp takmadıklarının sürücü tarafından kontrol imkânı sağlanması hedeflenmiştir.

 

Sürücünün görebileceği ekranda aracın koltuk yerleşimi gösterilmektedir. İlk başta tüm koltuklar kırmızı renktedir, koltuklara oturulduğunda koltuklar sarıya, emniyet kemeri takıldığında ise yeşile dönüşmektedir. Böylelikle tüm çocukların emniyet kemeri takıp takmadığı kontrol altına alınabilmektedir. Bu uygulama koltuklara yerleştirilmiş sensörler yardımıyla kontrol edilmektedir. Ürün prototip aşamasındadır ve numune 1 araç yapılıp, test edilmektedir.

 

Showroomlara gelen müşterileri bilinçlendirmek amacıyla ESP ile ilgili çekilen özel bir film plazmalardan sürekli olarak yayınlanmaktadır. Bunun yanı sıra Volkswagen Ticari Araç Facebook sayfasında da modellerin çevre ve güvenlik konularındaki üstünlüklerini anlatan bilgilendirici mesajlar yayınlanmaktadır.

 

AUDI

Sürüş güvenliği için büyük önem arz eden ABS (Kilitlenme Karşıtı Frenleme Sistemi), ESC (Elektronik Stabilizasyon Kontrolü), EDL (Elektronik Diferansiyel Kilidi), ASR (Anti Patinaj Sistemi) tüm Audi modellerinde standarttır.

 

Audi tarafından yıllardır kullanılan asistan sistemler, ürün güvenliği yönünden büyük önem taşır. Ağırlıklı opsiyonel olarak alınabilen bu yardımcı sistemler işlevlerini yerine getirebilmeleri için çeşitli sensör ve kamera sistemi bilgilerini kullanırlar. Bu sistemler kızılötesi, ultrason ve radar olmak üzere 3 önemli teknik yöntemi kullanır. Asistan sistemlerle ilgili bazı bilgiler aşağıda sunulmaktadır.

 

Audi side assist (Audi şerit değiştirme yardımcısı); Aracın arkasında ve yanlarında bulunan alanı denetler ve kritik bir şerit değiştirme durumunda sürücüyü uyarır.

Audi aktif şerit desteği; Sistem sınırları içinde hafif direksiyon müdahaleleri ile sürücünün şeridinde kalmasını sağlayarak sürücüyü destekler.

Audi lane assist (Audi şerit takip yardımcısı); Sürücüyü sistem sınırları dahilinde yanlışlıkla şerit değiştirmesine karşı direksiyonu titreştirerek uyarır. Aktif şerit desteğinden farklı olarak destek vermek için direksiyona müdahale etmez.

Adaptive cruise control (Audi uyarlamalı hız sabitleme sistemi); Sürücü tarafından belirlenen hızın değişmemesini sağlar ve ayrıca otomatik olarak öndeki araca değişmeyen bir mesafe bırakır. 4 farklı mesafe arasında seçim yapılabilir.

Park sistemleri; Audi park sistemleri ile park etme daha güvenli ve kolay olmaktadır. Modele bağlı olarak çeşitli tiplerde park sistemleri mevcut olup sürücüyü park ederken sistem sınırları içinde işitsel ve görsel olarak çarpışmalara karşı uyarırlar. Modele göre farklılık göstermekle birlikte ultrason sensörler ve kameralar aracın önündeki ve arkasındaki alanları denetler ve güvenli şekilde park etmeye yardımcı olurlar.

Audi pre sense; Çarpışma tehlikesini önlemek veya bir kaza durumunda en azından kaza sonuçlarının mümkün olduğunca hafif olması için sürücüye yardım eder. Bu sistem 4 farklı tipte sunulmaktadır:

Audi pre sense basic: Pre sense teknolojisinin temel versiyonudur. ESC sensörlerden gelen bilgiler sistem tarafından değerlendirilir. Sensörler tam bir fren uygulaması veya bir savrulma durumu bildirdiğinde olası kaza sonuçlarını hafifletmek için önlemler alınır.

Audi pre sense front: Önden çarpışma tehlikesi algılandığında Audi pre sense basic’e ek olarak ayrıca Audi pre sense front da koruyucu önlemler alır. Çarpışma tehlikesi mevcutsa önlemek için sürücü sesli/ görsel uyarı ve kısmi frenleme önlemlerini içeren üç aşamada desteklenir.

Audi pre sense plus: Önden çarpışma tehlikesinde sürücüyü dördüncü bir aşamada korur.

Audi pre sense rear: Arkadan gelen trafiği tespit eder ve arkadan çarpışma sonuçlarını sınırlandıran önlemler alır. Audi pre sense rear, burada aracın arka tarafında bulunan Audi şerit değiştirme yardımcısı radar sensörlerini kullanır.

Fren asistanı: Çarpışma sonrası fren asistanı ön – yan veya arkadan çarpma sonrasında aracın kontrolsüz hareketini önlemeye yardımcıdır.

 

Göstergeler de sürücü güvenliği için önemli rol oynamaktadır. Örneğin Head up gösterge seçeneği, sürücülerin gözlerini yoldan ayırmaması için kullanılan çok önemli bir özelliktir. Mevcut hız ya da navigasyon bilgileri gibi önemli bilgiler sürücüye doğrudan görüş alanı içerisinde gösterilir.

 

Gece görüş yardımcısı: Gece görüş yardımcısı sürücüye karanlıkta yayaları zamanında algılaması için yardım ederek olası tehlikeli durumları önler. Asistan sistem sınırları içinde bir kızılötesi kamera ile aracın önündeki insanları algılar ve olası çarpışmaya karşı uyarır.

Mola verme önerili sürücü bilgi sistemi; Sürücünün ne zaman mola vermesi gerektiği bu sistem tarafından hesaplanır. Sistem 65 km/saatin üzerindeki hızlarda diğer verilerin yanı sıra güncel direksiyon hareketlerini sürücünün genel direksiyon hareketleri ile karşılaştırır. Sistem direksiyon davranışında anormallik tespit ettiğinde işitsel ve görsel uyarı verir.

Eğim göstergesi; Özellikle zorlu yollarda sürücülere destek olan bu sistem, sürücüyü her zaman aracın enine ve uzunlamasına eğimleri hakkında bilgilendirir ve devrilme tehlikesi gösteren tehlikeli eğimlere karşı uyarır.

 

Araç güvenliğini etkileyen herhangi bir ürün problemi tespit edilmesi durumunda, üretici bununla ilgili aksiyon alarak Audi Garanti Departmanı’nda görevli kampanya koordinatörüne ilgili şasi numaralarını bildirerek bir recall kampanyası yayınlamaktadır. Bu recall kampanyasının ekinde müşteriye gönderilmek üzere örnek bir mektup formatı vardır. Distribütör olarak biz de bu formata göre hazırlanan geri çağırma mektuplarıyla müşterilerle iletişime geçerek araçları servise geri çağırmaktayız. Bu aşamadan daha önce varsa ilgili parçalar tedarik edilmektedir. Bu durum internet sitesinde yayınlanmakta ve Sanayi Bakanlığı’na ilgili prosedürlerce bildirilmektedir. Bu suretle araçlarda güvenliğe etki edebilecek kontrol, onarım, parça değişimi, vb. konular Yetkili Serviste giderilmekte ve araç uygun hale getirilmektedir. Bunun dışında internet sitemize eklenen bölüm sayesinde müşteriler, araçlarına özel servis kampanyaları ile ilgili bilgi sahibi olabilmektedir.

 

PORSCHE

Porsche araçlarının tümünde PSM Sistemi (Porsche Stability Management) standart olarak sunulmaktadır. Bu sistemle araçlarımız sıra dışı sürüş koşullarında dahi güvenli kullanım sağlamaktadır. Bunun yanında, yandan gelen darbeler için POSIP (Porsche Side Impact Protection) Sistemi de, yan hava yastıkları ve yan koruma barlarıyla pasif güvenliğe katkı sağlamaktadır.

 

Porsche modellerinde kullanılan Hibrid Gövde Sistemi, çelik yanında yoğun olarak alüminyum kullanımıyla hareket eden kütleyi azaltmaktadır. Bu sayede güvenlik üst seviyeye taşınmaktadır.

 

Otomotiv dünyasında referans alınan Porsche fren sistemleri her türlü sürüş koşulunda güvenli duruş sağlamaktadır. Araç ağırlığının dengeli dağılması ve güçlü sabit kaliperli fren sistemi sayesinde, spor kullanım esnasında bile en üst düzeyde yol tutuşu ve güvenlik elde edilmektedir.

 

Porsche dört tekerlekten çekiş sistemine sahip araçlarda kullanılan PTM (Porsche Traction Management) Sistemi, sürüş koşullarına göre aktif olarak ön ve arka aksa aktarılacak torku ayarlayarak performans ve güvenlik sağlamaktadır.

 

Araçlarımızda bulunan ACC (Adaptive Cruise Control) Sistemi, önde seyreden araçları tespit ederek güvenli takip mesafesini ayarlayan ve gerekli durumlarda aracı durduran bir hız sabitleme sistemidir.

 

SEAT

Tüm SEAT modelleri Leon, Toledo, Ibiza, Altea XL ve Alhambra EuroNCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız puanına sahiptir.  

 

Ibiza modelinden itibaren ABS fren sistemi, ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü), aktif gergili ön emniyet kemerleriyle birlikte ön hava yastıkları ve ISOFIX çocuk koltuğu sabitleme soketleri standart olarak sunulmaktadır. Leon modellerinde altı hava yastığı, Alhambra modelinde diz hava yastığı dâhil standart olan dokuz hava yastığı ile yüksek güvenlik özellikleri standart olarak sunulmaktadır. Ayrıca Alhambra modelinde ve Leon CUPRA modelinde standart olarak sunulan Yorgunluk Tespit Sistemi ve Leon CUPRA modellerinde yer alan arka koltuklar için üç adet emniyet kemeri uyarısı ekstra güvenlik sağlamaktadır.

 

SCANIA

Yeni Scania Opticruise Otomatize Şanzıman’ın yük ve yol koşullarına göre araçtan azami verimi elde etmek üzere uyarlanmış “Standart”, “Ekonomi”, “Power” ve “Off-road” olmak üzere toplam dört farklı modu bulunuyor. Bu modlardan araç başına azami üç adedi seçilerek kullanıma sunulabiliyor. Scania Opticruise Otomatize şanzımanda dört farklı sürüş modu yanında düşük hızlarda hassas kontrol imkânı sağlayan Manevra, ve patinaja düşülen alandan aracın kolaylıkla çıkabilmesini sağlayan Beşik Hareketi gibi iki farklı fonksiyon da standart olarak sunuluyor.

 

Aracın kinetik enerjisini en iyi şekilde kullanan yakıt tasarruflu hız kontrol sistemi Scania Ecocruise olarak adlandırılıyor. Sistem Opticruise’un Ekonomi Mod’unda ve retarder ile birlikte çalışıyor. Ecocruise, özellikle çok sayıda iniş ve çıkışların bulunduğu yol koşullarında yakıt ekonomisine olumlu katkısıyla göze çarpıyor.

 

Özellikle daha ağır koşullarda kullanılmak üzere tasarlanmış araçlarda kullanılan yeni R885 diferansiyel, R780 diferansiyele göre yaklaşık %20 daha fazla güçlendirilmiş buna karşın 20 kg daha hafif olup, aynı yük ile üç katına kadar servis ömrü sağlayarak işletme maliyetlerini düşürüyor. Dişlilerin, yatakların ve diferansiyel kilidinin yeni dizaynı daha etkili bir kullanım ve daha uzun servis ömrü sağlıyor.

Opsiyonel olarak sunulan LED teknolojisi, gündüz farları ve sinyal lambalarında kullanılabiliyor. Bu teknoloji aynı zamanda yeni arka aydınlatmalarda da isteğe bağlı olarak sunulabiliyor. LED’lerin düşük enerji ihtiyacı ve uzun ömrü ise kullanım maliyetlerine yansıyor. LED teknolojili aydınlatmalar, geleneksel aydınlatmalarla kıyaslandığında yılda 30 litreye varan yakıt tasarrufuna imkân tanıyor ve uzun ömürlü olmasının yanı sıra, servis maliyetleri açısından çok daha iyi sonuçlar yaratıyor.

 

Yeni ELC Ünitesi (Şasi Seviye Kontrol) - ELC 4 sistemi önceki ELC 3 sisteminin bir üst versiyonudur. Sistem hava süspansiyonunu kontrol etmekte ve aracın yüksekliğini ayarlamaktadır. Sistemde el kumandası yenilenmiş ve arka dingile yeni bir sensör eklenmiştir. Arka dingile yerleştirilen kontrol ünitesi sayesinde hafiflik ve kablo alanı tasarrufu sağlanır. Hava valfleri ve yuvaları geliştirilmiş olup %25’e kadar daha uzun servis ömrü sağlar.

 

Retarder

Scania, standart fren sistemine ek olarak şanzımana entegre edilmiş olan kendi hidrolik Retarder'larını ve uyumlu bir egzoz freni sunmaktadır. Sistemlerin standart fren sistemiyle birlikte test edilen ve denenen performansı mükemmel düzeyde işletim maliyeti, yüksek güvenlik sunar ve ortalama hızların artmasını sağlar. Scania hidrolik Retarder'ları, doğrudan aks mil(ler)ine etki eden yardımcı frenlerdir, Scania tarafından geliştirilmiş ve en başından itibaren güç aktarma sistemine adapte ve entegre edilmişlerdir. Yokuş aşağı hız kontrolü, yokuş aşağı eğimlerde söz konusudur ve ortalama hızı arttırır.

 

Retarder'lar Fren Birleştirme'ye dahil edilmiştir, yani tekerlek frenleri sürücü fren pedalına basar basmaz hemen uygulanır. Bir retarder yağla dolduktan ve tekerlek frenleri üzerindeki maksimum gücüne ulaştıktan sonra, idareyi devralır ve tekerlek frenleri aşamalı olarak serbest bırakılır. Kontrol, fren pedalı veya direksiyon simidi yanındaki retarder kolu ile sağlanır. Retarder sistemi, bütün frenleme işlerini veya bunların çoğunu yerine getirebilme kapasitesine sahiptir. Bu, yokuş aşağı eğimlerde daha yüksek ortalama hız sağlar. Taşımacılık süresinin kısalması işletim maliyetini azaltır.

 

Scania'nın hidrolik retarderları, optimum frenleme etkisi sağlamak için egzoz freniyle birlikte çalışır. Retarder uzun mesafeli taşımacılık boyunca bütün frenleme uygulamalarının %90'ıyla baş edebilecek durumdadır ve bu da tekerlek frenlerinin servis ömrünü dört kata kadar uzatabilir. Örneğin çekici ve römorktaki fren balatasının değiştirilmesinden dolayı ortaya çıkan çalışmama, malzeme ve işçilik maliyetleri düşünüldüğünde retarder daima kârlı bir yatırımdır ve genellikle iki yıl içerisinde kendisini amorte eder. Retarder şanzımana entegredir. Bu durum mümkün olan en düşük ağırlıktır. Sürekli iyileştirme sayesinde, müşteriye daima en iyi olası ağırlık optimizasyonuna sahip bir araç sunulmaktadır. Kazanılan ağırlık, daha fazla yük kapasitesi anlamına gelmektedir. Retarder teknolojisine 2016 model araçlarda sunulan; sistemi güç aktarma organlarından gerekli olmadığı durumlarda ayırabilme özelliği sayesinde, uzun mesafeli taşımacılıkta daha belirgin olmak üzere yakıt tasarrufu daha da geliştirilmiştir.

Retarder yağ soğutucusu doğrudan retarderın üzerine monte edilmektedir. Bu, daha az sayıda komponent ile daha kompakt ve sağlam bir ünite meydana getirmektedir. Müşteri sağlam, dayanıklı ve güvenilir bir tasarıma sahip olmaktadır. Retarderın basınç akümülatörü, retarder içerisine entegre edilmiştir. Retarder, doğrudan olarak tekrar doldurulmakta, bu da tekrarlı kullanımda daha düzgün bir frenleme etkisi sağlamaktadır. Sürücüye sürüş esnasında ayrıca daha fazla kontrol imkânı ve emniyet sağlanmaktadır. Debriyaja basılsa bile, retarder frenleme etkisini muhafaza etmektedir. Sürücü, retarderın frenleme etkisini hiç kaybetmeden yokuş aşağı vites değiştirebilmektedir. Uzun servis aralıkları, düşük bakım maliyetleri sağlar. Müşteri, daha düşük bakım maliyetlerine ve gelişmiş genel tasarrufa sahip olur.

 

Scania retarderları yüksek torklara sahiptir. Yüksek bir fren torkunun olması en çok manuel retarder frenlemesi kullanılırken hissedilmekte ve bu da sürücüye sürüş esnasında daha yüksek kontrol ve emniyet sağlamaktadır.

 

Trafik Güvenliği

Yeni yarı römork damper ürünlerimizde safety break (güvenlik freni) sistemi standart olarak sunulmaktadır. Yarı römork damperlerde damper açık kaldığında kazaları önlemek için otomatik olarak frenleme yapan bir sistemdir. Güvenlik bilgilendirmeleri damper teslimatları esnasında müşterilere bire bir yapılmakta ve dampere konan özel işaretlemelerle de bilgi sağlanmaktadır.

 

DOĞUŞ OTO

Yeni araç satışlarında teslimat esnasında müşterilere içinde araçla ilgili mekanik bilgilerin de yer aldığı “Sıkça Sorulan Sorular” kitapçığı verilmektedir. Bunun dışında servis ve showroomlarda Çocuk Güvenliği, Madeni Yağlar, Uzun Yola Çıkarken, Lastik Kullanımı, Güvenlik Sistemleri, Yakıt Tasarrufu, Test Sürüşünün Faydaları, İkinci El Araç Alımında Dikkat Edilmesi Gerekenler ile ilgili bilgilendirme föyleri bulundurulmaktadır