Markalarımızda Ürün Güvenliği

ÜRÜN GÜVENLİĞİ

 

VOLKSWAGEN BİNEK ARAÇ

Volkswagen Binek Araç modellerinde, yüksek verimlilik teknolojileri 2000’li yılların ortasından bu yana kullanılmaktadır. Sağlamlığı arttırılırken ağırlığı düşürülmüş lazer kaynaklı yeni şasi ve gövdeler, downsizing akımının bir temsilcisi olan, hepsi katalitik konvertörlü, güçlü ve düşük emisyonlu TSI motorlar, Dizel Partikül Filtreli TDI CR dizel motorlar ve yüksek hızlı vites değişimi gerçekleştirerek zaman ve yakıt kayıplarını minimuma indiren DSG şanzıman teknolojisi bunlara örnek gösterilebilir. Ayrıca 2014 yılında yenilenen ürün gamıyla birlikte tüm modellerimizde savrulma tehlikesi gibi kritik sürüş durumlarını önceden algılayan ve aracın savrulmasını önlemeye yardımcı olan Elektronik Stabilizasyon Sistemi “ESP” ve yokuş kalkış asistanı standart olarak sunulmaya başlamıştır.

Bununla birlikte, trafikte sürüş güvenliği açısından oldukça önemli olan mobil telefon bağlantı ara yüzünün (Bluetooth) 2016 model yılı itibariyle tüm araçlarımızda standart olarak sunulması sağlanmıştır. Ayrıca 2016 yılı mayıs ayında lansmanı gerçekleşen Tiguan’da bütün donanım seviyelerinde standart olarak yer almaya başlayan ve yaya güvenliği açısından önemli bir özellik olan “Aktif Kaput Sistemi”, 2017 yılı temmuz ayında müşterilerimizle buluşan Yeni Arteon’da da standart olarak sunulmaya başlanmıştır. “Aktif Kaput Sistemi” sayesinde 25 km/s – 55 km/s arasında yaya ile gerçekleşen çarpışmalarda kaput 4-6 cm yükselerek motor bloğundan uzaklaşmaktadır. Yayanın özellikle baş ve üst gövdesinin maruz kalabileceği sert zemin etkisinin azaltılması ile ciddi yaralanmaların engellenmesi amaçlanmaktadır.

Müşterilerimizin doğru ve tam bilgilendirilmesi stratejimiz, araçlarımızın güvenlik altyapısı hakkında müşterilerimizin bilinçlendirilmesi ve sistemlerin doğru kullanımını sağlayarak, olası istenmeyen durumlarda araçların sunduğu potansiyelden olabildiğince yararlanılmasını içermektedir. Benzer şekilde, müşterileri bilinçlendirmeleri amacıyla satış ve servis ekipleri ilgili eğitim programlarına katılmakta ve bilgi düzeyleri sürekli güncel tutulmaktadır. Bununla birlikte sürekli güncel tutulan "Volkswagen Sözlük" sayesinde, müşterilerin ve satış temsilcilerinin en yeni güvenlik ve sürüş destek sistemleri hakkında detaylı bilgi edinmesi sağlanmaktadır. İnternet sitemizde yer alan “Volkswagen Sözlük” uygulaması en son terimlere ait açıklamalarla sürekli güncellenmektedir. Volkswagen Binek Araç ürün ve fiyat bilgilendirmelerinde, müşterileriyle her türlü iletişiminde, müşteri tarafından en anlaşılabilir ve kolay erişilebilir yöntemleri bulup geliştirmektedir. İnternet sitesinde yer alan “Araç Oluşturucu” portalı sayesinde müşteriler istedikleri ekipmana sahip olan aracı güncel fiyatlar ile konfigüre edebilmekte ve call center tarafından aranma talebinde bulunabilmekte ve yetkili satıcılarla irtibata geçebilmektedir.
Diğer yandan müşterilerimizin ürünlerimiz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaları ve araçlarını güvenle kullanmaları amacıyla, 2016 yılı başından itibaren Volkswagen modellerine dair günlük kullanım esnasında işe yarayacak faydalı özelliklerin anlatıldığı kısa videolar çekilerek sosyal medya hesapları (Instagram, Facebook) üzerinden müşterilerle paylaşılmıştır.

2017 yılında pilot olarak uygulanmaya başlanan Digital Retail projesi kapsamında, dijital dünya ile fiziki showroom'un entegre edilmesi ve daha kesintisiz bir müşteri deneyimi sunulması amaçlanmaktadır. Projenin özünde, evinin konforunda Volkswagen Binek Araç internet sitesi üzerinden araçları inceleyen, çapraz model karşılaştırması yaparak modele ve donanıma karar veren, araç oluşturucu üzerinden de hayalindeki aracı yapılandıran bir müşterinin, bu dijital yolculuğa yetkili satıcıda da devam etmesi hedeflenmektedir.  Araç oluşturucudan elde ettiği konfigürasyon kodu ile yetkili satıcıya giden müşteri, klasik satış danışmanı masalarından uzak, rahat oturma gruplarında satış danışmanı ile görüşebilecek, konfigürasyon kodu sayesinde oluşturduğu aracı satış danışmanı ile dev ekrandan birlikte inceleyerek, danışmanlık hizmeti alabilecektir. Siparişten teslimata, tam anlamıyla kesintisiz bir yolculuk için süreçler özel olarak planlanmakta, yetkili satıcı teknolojik altyapısı ve fiziki mimarisi yeniden tasarlanmaktadır.

Dijital Yetkili Satıcı Projesi kapsamında, 2017 yılı mayıs ayında faaliyetlerine başlayan Doğuş Oto Etimesgut Yetkili Satıcımıza, yıl sonuna kadar Beşer Mardin ve Vimsa Urfa Yetkili Satıcılarımız da eklenmiştir.

 

VOLKSWAGEN TİCARİ ARAÇ

Türkiye ticari araç pazarında aktif ve pasif güvenlik ekipmanlarıyla üstün konumda bulunan Volkswagen Ticari Araç markası, tüm modellerinde standart olarak sunduğu ABS kilitlenmeyi önleyici fren sistemi, ESP viraj dengeleme sistemi, ASR anti patinaj sistemi, ön-arka viraj denge çubuğu donanımlarıyla olası bir kaza riskini azaltmanın yanında hava yastığı, isofix çocuk koltuğu sabitleyici, aktif gergili emniyet kemeri, çarpışma anında katlanabilen direksiyon kolonu ve pedal özellikleri ile kaza anında sürücü ve yolcuların araç içinde daha iyi korunmasını amaçlamaktadır.

Showroomlara gelen müşterileri bilinçlendirmek amacıyla ESP ile ilgili çekilen özel bir film ekranlardan sürekli olarak yayınlanmaktadır. Bunun yanı sıra Volkswagen Ticari Araç Facebook sayfasında da modellerin çevre ve güvenlik konularındaki üstünlüklerini anlatan bilgilendirici mesajlar yayınlanmaktadır.
 

AUDI

Sürüş güvenliği için büyük önem arz eden ABS (Kilitlenme Karşıtı Frenleme Sistemi), ESC (Elektronik Stabilizasyon Kontrolü), EDL (Elektronik Diferansiyel Kilidi), ASR (Anti Patinaj Sistemi) tüm Audi modellerinde standarttır.

Audi tarafından yıllardır kullanılan asistan sistemler, ürün güvenliği yönünden büyük önem taşır. Ağırlıklı opsiyonel olarak alınabilen bu yardımcı sistemler işlevlerini yerine getirebilmeleri için çeşitli sensör ve kamera sistemi bilgilerini kullanır. Bu sistemler kızılötesi, ultrason ve radar olmak üzere 3 önemli teknik yöntemi kullanır. Asistan sistemlerle ilgili bazı bilgiler aşağıda sunulmaktadır.

Audi side assist (Audi şerit değiştirme yardımcısı); Aracın arkasında ve yanlarında bulunan alanı denetler ve kritik bir şerit değiştirme durumunda sürücüyü uyarır.

Audi aktif şerit desteği; Sistem sınırları içinde hafif direksiyon müdahaleleri ile sürücünün şeridinde kalmasını sağlayarak sürücüyü destekler.

Audi lane assist (Audi şerit takip yardımcısı); Sürücüyü sistem sınırları dahilinde yanlışlıkla şerit değiştirmesine karşı direksiyonu titreştirerek uyarır. Aktif şerit desteğinden farklı olarak destek vermek için direksiyona müdahale etmez.

Adaptive cruise control (Audi uyarlamalı hız sabitleme sistemi); Sürücü tarafından belirlenen hızın değişmemesini sağlar ve ayrıca otomatik olarak öndeki araca değişmeyen bir mesafe bırakır. 4 farklı mesafe arasında seçim yapılabilir.

Park sistemleri; Audi park sistemleri ile park etme daha güvenli ve kolay olmaktadır. Modele bağlı olarak çeşitli tiplerde park sistemleri mevcut olup sürücüyü park ederken sistem sınırları içinde işitsel ve görsel olarak çarpışmalara karşı uyarır. Modele göre farklılık göstermekle birlikte ultrason sensörler ve kameralar aracın önündeki ve arkasındaki alanları denetler ve güvenli şekilde park etmeye yardımcı olur.

Audi pre sense; Çarpışma tehlikesini önlemek veya bir kaza durumunda en azından kaza sonuçlarının mümkün olduğunca hafif olması için sürücüye yardım eder. Bu sistem 4 farklı tipte sunulmaktadır:

Audi pre sense basic: Pre sense teknolojisinin temel versiyonudur. ESC sensörlerden gelen bilgiler sistem tarafından değerlendirilir. Sensörler tam bir fren uygulaması veya bir savrulma durumu bildirdiğinde olası kaza sonuçlarını hafifletmek için önlemler alınır.

Audi pre sense front: Önden çarpışma tehlikesi algılandığında Audi pre sense basic’e ek olarak ayrıca Audi pre sense front da koruyucu önlemler alır. Çarpışma tehlikesi mevcutsa önlemek için sürücü sesli/ görsel uyarı ve kısmi frenleme önlemlerini içeren üç aşamada desteklenir.

Audi pre sense plus: Önden çarpışma tehlikesinde sürücüyü, tam frenlemenin yapıldığı dördüncü bir aşamada korur.

Audi pre sense rear: Arkadan gelen trafiği tespit eder ve arkadan çarpışma sonuçlarını sınırlandıran önlemler alır. Audi pre sense rear, burada aracın arka tarafında bulunan Audi şerit değiştirme yardımcısı radar sensörlerini kullanır.

Fren asistanı: Çarpışma sonrası fren asistanı ön – yan veya arkadan çarpma sonrasında aracın kontrolsüz hareketini önlemeye yardımcıdır.

Göstergeler de sürücü güvenliği için önemli rol oynamaktadır. Örneğin Head up gösterge seçeneği, sürücülerin gözlerini yoldan ayırmaması için kullanılan çok önemli bir özelliktir. Mevcut hız ya da navigasyon bilgileri gibi önemli bilgiler sürücüye doğrudan görüş alanı içerisinde gösterilir.

Gece görüş yardımcısı: Gece görüş yardımcısı sürücüye karanlıkta yayaları zamanında algılaması için yardım ederek olası tehlikeli durumları önler. Asistan sistem sınırları içinde bir kızılötesi kamera ile aracın önündeki insanları algılar ve olası çarpışmaya karşı uyarır.

Mola verme önerili sürücü bilgi sistemi; Sürücünün ne zaman mola vermesi gerektiği bu sistem tarafından hesaplanır. Sistem 65 km/saatin üzerindeki hızlarda diğer verilerin yanı sıra güncel direksiyon hareketlerini sürücünün genel direksiyon hareketleri ile karşılaştırır. Sistem direksiyon davranışında anormallik tespit ettiğinde işitsel ve görsel uyarı verir.

Eğim göstergesi; Özellikle zorlu yollarda sürücülere destek olan bu sistem, sürücüyü her zaman aracın enine ve uzunlamasına eğimleri hakkında bilgilendirir ve devrilme tehlikesi gösteren tehlikeli eğimlere karşı uyarır.

Araç güvenliğini etkileyen herhangi bir ürün problemi tespit edilmesi durumunda, üretici bununla ilgili aksiyon alarak Audi Garanti Departmanı’nda görevli kampanya koordinatörüne ilgili şasi numaralarını bildirerek bir recall kampanyası yayınlamaktadır. Bu recall kampanyasının ekinde müşteriye gönderilmek üzere örnek bir mektup formatı vardır. Distribütör olarak biz de bu formata göre hazırlanan geri çağırma mektuplarıyla müşterilerle iletişime geçerek araçları servise geri çağırmaktayız. Bu aşamadan daha önce varsa ilgili parçalar tedarik edilmektedir. Bu durum internet sitesinde yayınlanmakta ve Sanayi Bakanlığı’na ilgili prosedürlerce bildirilmektedir. Bu suretle araçlarda güvenliğe etki edebilecek kontrol, onarım, parça değişimi vb. konular yetkili serviste giderilmekte ve araç uygun hale getirilmektedir. Bunun dışında internet sitemize eklenen bölüm sayesinde müşteriler, araçlarına özel servis kampanyalarıyla ilgili bilgi sahibi olabilmektedir.

 

PORSCHE

Porsche araçlarının tümünde PSM Sistemi (Porsche Stability Management) standart olarak sunulmaktadır. PSM, sportif performansın sınırlarında dahi aracın dengesini koruyan ve sürüş güvenliğini artıran elektronik bir kontrol sistemidir.
Sensörler sürekli olarak sürüş yönünü, hızı, savrulma oranını ve yanal ivmeleri denetler. PSM, gerekli olduğunda her bir tekerlekte ayrı ayrı frenleme yaparak, araç dengesini aktif bir şekilde korur. Bununla birlikte, sürücü gaz pedalını aniden serbest bıraktığında, PSM fren sistemini ani frenlemeye hazır hale getirir. Bu şekilde maksimum frenleme gücü, çok daha kısa sürede elde edilir. Porsche dört tekerlekten çekiş sistemine sahip araçlarda PTM (Porsche Traction Management) Sistemi bulunmaktadır. PTM Sistemi çok plakalı kavramayı, fren diferansiyelini (ABD) ve patinaj önleme sistemini (ASR) içerir. Elektronik kontrollü çok plakalı kavrama, arka aks ile ön aks arasındaki tahrik kuvveti dağılımını kontrol eder. Sensörler, diğer değişkenlerle birlikte, dört tekerleğin de dönüş hızını, aracın maruz kaldığı boylamasına ve yanal ivmeleri ve direksiyon açısını sürekli olarak denetler. Örneğin hızlanma esnasında arka tekerleklerde patinaj eğilimi tespit edilirse, çok plakalı kavramanın daha güçlü bir şekilde kenetlenmesiyle ön aksa daha fazla güç aktarılır.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)

Spor otomobil kullanıcıları virajları sevdiği için, sahip olduğumuz teknolojilerle bu isteği karşılamaya çalışırız. PTV Plus, hem sürüş dinamiğini hem de dengeyi geliştiren opsiyonel bir sistemdir. Düşük ve orta hızlarda PTV Plus, çevikliği ve direksiyon hassasiyetini önemli ölçüde arttırır. Düz yolda yüksek hızla ilerlerken ve virajlara hızla girerken tekerleklerin patinaj eğilimi göstermesi durumunda, elektronik kontrollü arka diferansiyel kilidi sürüş dengesini artırır. Tutuş özelliklerinin değişken olduğu ve aynı zamanda ıslak ve karlı zeminlerde de denge artırılır.

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)

PDCC, aktif bir yana yatma dengeleme sistemidir. Viraj manevrasının başlangıç anından itibaren, araç gövdesinin yana yatma eğilimini algılar ve yana yatmayı engelleyici müdahalelerde bulunur. Sistem, bozuk yollarda da aracın yanal dengesizliğini minimuma indirir. Elektromekanik viraj demirleri, sisteme yeni dahil edilen bir özelliktir.

Otomotiv dünyasında referans alınan Porsche fren sistemleri her türlü sürüş koşulunda güvenli duruş sağlamaktadır. Araç ağırlığının dengeli dağılması ve güçlü sabit kaliperli fren sistemi sayesinde, spor kullanım esnasında bile en üst düzeyde yol tutuşu ve güvenlik elde edilmektedir. Yarış pistlerinde kendini kanıtlamış Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) sistemleri ise düşük ısıl genleşme özellikleri, yoğun frenleme altında dahi deformasyonu önler. Ayrıca, seramik fren diskleri kesinlikle paslanmaz ve çok daha yüksek ses önleme kapasitesine sahiptir. Sistemin en önemi avantajı, fren diskinin benzer tasarıma ve ebatlara sahip standart disklere oranla yaklaşık %50 daha hafif olmasıdır. Daha yüksek performans ve daha iyi yakıt ekonomisi bunun son derece belirgin faydaları arasında olsa da yaysız ve dönen yüklerin büyük ölçüde azaltılması sağlanır.

Seramik fren disklerine ek olarak Yeni Cayenne modelinde opsiyonel olarak Porsche Surface Coated Brake (PSCB) performansta ve tasarımda yeni bir mihenk taşı olarak geliştirilmiştir. Bu fren sisteminin ardındaki yenilik, gri dökme demir fren diskinin ilk defa seramik (tungsten karbür) ile kaplanmasıdır. Benzer yapıya ve boyutlara sahip klasik gri dökme demir disklere kıyasla avantajları daha iyi duyarlılık ve özellikle yüksek zayıflama direncidir. Klasik frenlerde görülen fren tozu ulaşımı da azalır. Klasik tasarıma sahip eşdeğer bir gri dökme demir fren diskine kıyasla, PSCB fren balatası ve diski için %30 daha uzun kullanım ömrü sağlar.

Adaptif havalı süspansiyon

Adaptif havalı süspansiyon, aynı anda hem sürüş dinamiğini hem de konforu artırır. Üç bölmeli teknoloji, yaylanma oranının sürüş moduna ve koşullara göre uyarlanması sayesinde konfor ile sportifliğin daha da iyi bir kombinasyonunu mümkün hale getirir. Havalı süspansiyon, aracı daima dengede tutmak için seviye düzeltme fonksiyonuna da sahiptir, PASM ve araç yüksekliği ayarlama olanaklarını içerir. Böylece, aracın yerden yüksekliği ihtiyaca göre aktif bir şekilde değiştirilebilir. Bunun yanında, yandan gelen darbeler için POSIP (Porsche Side Impact Protection) Sistemi de yan hava yastıkları ve yan koruma abrlarıyla pasif güvenliğe katkı sağlamaktadır. Porsche modellerinde kullanılan Hibrid Gövde Sistemi, çelik yanında yoğun olarak alüminyum kullanımıyla hareket eden kütleyi azaltmaktadır. Bu sayede güvenlik üst seviyeye taşınmaktadır.
 

 

SEAT

Değişen teknoloji ve güvenlik ekipmanlarının SEAT S.A tarafından üretilen araçlarımıza da entegrasyonları günden güne artarak devam etmektedir. İkincil çarpışma freni, yorgunluk tespit sistemi, ön bölge asistanı (front assist), şerit takip asistanı, uzun far asistanı, kör nokta tespit sistemi, park asistanı, adaptif hız sabitleyici, trafik sürüş asistanı, acil durum asistanı, ABS (Anti Blokaj Fren Sistemi) / ASR (Elektronik Patinaj Önleme Sistemi), ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü) / Lastik Basınç Uyarısı / Yokuş Kalkış Sistemi (Hill Hold), MSR (Elektronik Motor Çekiş Kontrolü), DSR (Dinamik Direksiyon Önerisi ), XDS (Elektronik Dinamik Diferansiyel Kilidi), Ön Diferansiyel Kilidi gibi özellikleri standart ve opsiyonel olarak modellerimizde sunmaktayız.

Full LED Far Teknolojisi: SEAT Arona, Ateca, Leon ve Toledo’nun Style donanım seviyelerinde opsiyonel olarak, Leon FR ve Ateca Xcellence donanım seviyelerinde standart olarak sunulan ve kendisine özgü şekliyle trafikte fark edilmeyi sağlayan Full LED farlar, bunu akıllı sensörleri ve teknolojisi sayesinde karşıdan gelen sürücünün dikkatini dağıtmadan yapmaktadır. Halojen farlara göre daha akıllı ve daha verimli olduğu için, LED farların tercih edildiği Ateca, Leon ve Toledo, bu anlamda sınıflarında fark yaratmaktadır. Daha kısa tepki süresine, titreşime karşı dirence ve daha uzun ömre sahip Full LED farlar, yolda daha görünür olmayı da sağlamaktadır.

İkincil Çarpışma Freni: İkincil Çarpışma Freni tüm SEAT modellerinde  standart olarak sunulmaktadır. İlk çarpışmanın ardından frenler ve darbenin etkisiyle hızlanan araç yavaşlatılarak başka bir çarpışmaya girme riski azaltılmış olur.

ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü): Tüm SEAT modellerinde standart olarak sunulmaktadır. Bu sistem direksiyon, lastikler, frenler ve gaz pedalından gelen bilgileri izler ve gerektiğinde ayarlamalar yaparak yol tutuşunun en güvenli şekilde devam etmesine yardımcı olur.

Yorgunluk Tespit Sistemi: Alhambra, Arona, Ateca, Leon CUPRA, Ibiza ve Toledo modellerimizde donanım seviyesinde standart olarak sunulan Yorgunluk Tespit Sistemi, aynı zamanda diğer Leon modellerimizde de opsiyonel olarak sunulmaktadır. Sürüş kararlarını dinamik olarak analiz eden bu opsiyonel sistem, sürücünün konsantrasyonunu kaybedip kaybetmediğini tespit eder ve sürücüye mola önerisinde bulunur. Sistem, beş saniye boyunca gösterge tablosunda bir kahve fincanı şekli göstererek görsel ve işitsel olarak sürücüyü uyarır, gerekirse bu uyarıyı tekrarlar.

Ön Bölge Asistanı (Front Assist): SEAT Arona, Ateca ve Ibiza modellerinde tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunulan ön bölge asistanı, tehlikeli durumlarda sürücüyü tedbir amaçlı olarak ani ve kısa bir fren darbesi eşliğinde hem görsel hem de sesli bir şekilde uyarır. Araç, buna paralel olarak bir acil frenlemeye "hazırlanır". Sürücü bu uyarıya tepki vermezse, ikinci kademede bir kerelik kısa bir fren darbesiyle olası çarpışma tehlikesi konusunda uyarı verilir ve fren asistanının tepki verme tutumu daha da arttırılır. Sürücü bu durumda frene basarsa, derhal komple fren gücü devreye girer. Frenleme yeteri kadar sert değilse ön bölge asistanı “Front Assist” fren basıncını gerekli ölçüde arttırır ve böylece aracın engelden önce durdurulmasını sağlar.

Tüm SEAT modellerinde ABS, ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü), aktif gergili ön emniyet kemerleriyle birlikte ön hava yastıkları ve ISOFIX çocuk koltuğu sabitleme soketleri standart olarak sunulmaktadır. Arona, Ibiza, Toledo modellerinde sürücü/yolcu ön ve yan hava yastıkları ve perde hava yastıkları ile birlikte altı hava yastığı; Ateca, Leon modellerinde diz hava yastığı dahil standart olan yedi hava yastığı ve Alhambra modelinde dokuz hava yastığı ile yüksek güvenlik özellikleri standart olarak sunulmaktadır. Ayrıca Alhambra, Arona, Ateca, Ibiza, Toledo ve Leon CUPRA modelinde standart olarak sunulan Yorgunluk Tespit Sistemi ve Arona, Ibiza, Leon CUPRA modellerinde yer alan arka koltuklar için üç adet emniyet kemeri uyarısı da ekstra güvenlik sağlamaktadır.

 

SCANIA

Yeni Scania Opticruise Otomatize Şanzıman’ın yük ve yol koşullarına göre araçtan azami verimi elde etmek üzere uyarlanmış “Standart”, “Ekonomi”, “Güç” ve “Yol Dışı” olmak üzere toplam dört farklı sürüş şekli modu bulunuyor. Bu sürüş şekillerinden araç başına azami üç adedi seçilerek sunulur. Scania Opticruise şanzımanda dört farklı sürüş modu yanında düşük hızlarda hassas kontrol imkânı sağlayan manevra ve patinaja düşülen alandan aracın kolaylıkla çıkabilmesini sağlayan Beşik Hareketi gibi iki farklı fonksiyon da standart olarak sunulmaktadır.

Aracın seyir halindeki hareket enerjisini en iyi şekilde kullanan yakıt tasarruflu hız kontrol sistemi Scania Ecocruise olarak adlandırılır. Sistem Opticruise’un Ekonomi Mod’unda ve retarder ile birlikte çalışır. Ecocruise, özellikle çok sayıda iniş ve çıkışların bulunduğu yol koşullarında yakıt ekonomisine olumlu katkısıyla göze çarpmaktadır.

Özellikle daha ağır koşullarda kullanılmak üzere tasarlanmış araçlarda kullanılan yeni R885 diferansiyel, R780 diferansiyele göre yaklaşık %20 daha fazla güçlendirilmiş buna karşın 20 kg daha hafif olup, aynı yük ile üç katına kadar servis ömrü sağlayarak işletme maliyetlerini düşürür. Dişlilerin, yatakların ve diferansiyel kilidinin yeni dizaynı daha etkili bir kullanım ve daha uzun servis ömrü sağlar.

Standart olarak sunulan LED teknolojisi, gündüz farları ve sinyal lambalarında kullanılabilmektedir. Bu teknoloji aynı zamanda yeni arka aydınlatmalarda da isteğe bağlı olarak sunulabilmektedir. LED’lerin düşük enerji ihtiyacı ve uzun ömrü ise kullanım maliyetlerine yansır. LED teknolojili aydınlatmalar, geleneksel aydınlatmalarla kıyaslandığında yılda 30 litreye varan yakıt tasarrufuna imkân tanır ve uzun ömürlü olmasının yanı sıra, servis maliyetleri açısından çok daha iyi sonuçlar yaratır.

Yeni ELC Ünitesi (Şasi Seviye Kontrol)- ELC 4 sistemi önceki ELC 3 sisteminin bir üst versiyonudur. Sistem hava süspansiyonunu kontrol etmekte ve aracın yüksekliğini ayarlamaktadır. Sistemde el kumandası yenilenmiş ve arka dingile yeni bir sensör eklenmiştir. Arka dingile yerleştirilen kontrol ünitesi sayesinde hafiflik ve kablo alanı tasarrufu sağlanır. Hava valfleri ve yuvaları geliştirilmiş olup %25’e kadar daha uzun servis ömrü sağlar.