Markalarımızda Müşteri Sağlığı ve Güvenliği

VOLKSWAGEN BİNEK ARAÇ   

Volkswagen tarafından, her yıl hedef kitlemizle bir araya geldiğimiz Güvenli ve Ekonomik Sürüş Eğitimleri düzenlenmektedir. İstanbul Park pistinde gerçekleşen etkinliğe, arzu eden kişiler Facebook ve internet sitesi üzerinden başvuru yaparak katılmaktadır.

Tüm ürünlerimizde Elektronik Stabilizasyon Programı “ESP” ve yokuş kalkış asistanı standart hale gelmiştir. Savrulma tehlikesi gibi kritik sürüş durumlarını önceden algılayan ve aracın savrulmasını önlemeye yardımcı olan ESP sistemi müşterilerin sürüş güvenliğini korumada oldukça önemli bir sistemdir. Diğer bir yandan Yeni Passat modeliyle birlikte giderek yaygınlaşan sürüş destek sistemleri olası kazaları önlemede sürücüye yardımcı olur. Bu sistemler arasında Şerit Değiştirme Asistanı “Side Assist”, Şerit Takip Asistanı “Lane Assist”, Adaptif Hız Sabitleyici “ACC”, “Traffic Jam Assist”, Trafikte Sürüş Asistanı gibi aktif sürüş destek sistemleri yer almaktadır.

Volkswagen Driving Experience – Sürüş Deneyimi organizasyonları, müşterilerimize farklı sürüş koşulları altında güvenli sürüş teknikleri konusunda eğitimler içermektedir. Bu kapsamda doğru viraj alma, kaygan zeminde fren yapma ve engelden kaçma gibi trafikte hayat kurtarabilecek teknikler hakkında teorik ve uygulamalı eğitimler verilmektedir. Ayrıca müşterilerimiz ABS, ASR ve ESP gibi sistemlerin çalışmasını sağlayacak koşullar altında test sürüşüne katılarak aktif güvenlik koşullarını deneyimleme olanağı da bulmaktadır.

 

VOLKSWAGEN TİCARİ ARAÇ

Volkswagen Ticari Araç olarak, 2012 yılında başlayan Amarok test sürüşlerine, 2017 yılında da devam edilmiştir. 2017 yılında temel seviye ürün eğitimi içeriğine ise Amarok ile Off-road sürüş eğitimi eklenmiştir. Böylece tüm satış ekibimiz Amarok’un arazide sürüş yeteneklerini ve güvenlik donanımlarını bizzat deneyimlemektedir. Her araçta sağ ön koltukta bulunan profesyonel sürücüler sayesinde kullanıcılar, sürüş esnasında ihtiyaçları olan her türlü bilgiyi alarak hem arazide araç kullanma tekniğini öğrenmekte, hem de Amarok modelinin arazi için sunulan elektronik ve güvenlik donanımlarını canlı olarak test etme fırsatı yakalamaktadır. Test sürüşleri, profesyonel sürücüler eşliğinde gerçekleştirildiğinden kontrollü ve eğitici olmaktadır.

 

AUDI

AUDI müşterileri için sürüş güvenliğindeki en önemli öğelerden biri olan farlarla ilgili teknolojilerde Audi liderliğini sürdürmektedir. Audi 2013 yılında geliştirdiği ve duyurduğu yeni Matrix LED far teknolojisiyle aydınlatmada sektör liderliğini ispatlamıştır. Xenon plus ve LED farlarıyla olağanüstü bir yol aydınlatmasına sahip olan Audi modelleri artık çevre koşullarına daha da hassas ve tamamen elektronik olarak kontrol edilecek ilerici matrix LED farlarla sunulmaktadır. İlk olarak 2004 yılında A8 W12 ile birlikte satışa sunulan, beyaz ışık yayan diyotlardan oluşan ve tasarımıyla güvenliği artıran LED gündüz farları,  Audi’nin LED teknolojisindeki ilk adımı oldu. Halen markanın tüm model serilerinde sunulan LED gündüz farları, her modelde farklı bir şekilde tasarlanmaktadır.

Audi modellerindeki bir diğer teknoloji olan ve isteğe bağlı ya da standart olarak da sunulan Xenon plus farlar, standart halojen farlara kıyasla çok daha parlak bir ışığa ve çok daha iyi bir aydınlatmaya sahiptir. %30’dan daha az enerji harcayan Audi'nin Xenon plus teknolojisi çok daha uzun kullanım ömürlüdür.

2008'de R8 ile birlikte sunulan en son teknoloji farlar gözlerin daha az yorulmasını sağlamakta ve bakım gerektirmeyen diyotlardan oluşmaktadır. Araç ömrü boyunca kullanılacak şekilde tasarlanan diyotlar, Xenon plus ünitelerine kıyasla %5 daha az enerji tüketimi sağlamaktadır. Son birkaç yıldır LED teknolojisi standart veya isteğe bağlı olarak stop lambalarında da kullanılmaktadır. Standart ışık kaynaklarından farklı olarak, ışık yayan diyotlar ışık hızında ve gecikmesiz olarak tam ışık şiddetine ulaşmaktadır. Örneğin sürücü aniden frene bastığında, arkadaki sürücü bir saniyeden daha kısa (ancak son derece değerli) ekstra reaksiyon süresi kazanmaktadır.

Audi yüksek performanslı spor otomobili, R8'i yenilerken, seri üretim otomobillere Dinamik Sinyaller ile bir yenilik daha getirdi. Audi'nin stop lambalarında kullanılan bu teknolojisi dönüş göstergelerinin daha akıllı olmasını sağlamaktadır. Bu fonksiyon her iki tarafta da, 150 milisaniyede bir sıralı olarak aktive olan yedi ışık segmentli 30 adet LED lamba sayesinde gerçekleştirilmektedir.

Audi'nin LED farları kendini yalnız sokaklarda değil, otomobil yarışlarında da kanıtladı. LED farlar bir yarış otomobilinde ilk olarak 2010'da, Le Mans spor prototipi R 15 TDI'de kullanılmıştı. 2011'de ise, tamamı LED farlar ilk olarak yeni nesil yarış otomobili R18 TDI ile birlikte sunuldu. Birlikte 200 Watt’ın üzerinde bir aydınlatma gücüne sahip olan tamamı LED farların aydınlatma mesafesi bir kilometrenin üzerine çıkmaktadır. Bu aydınlatma gücü, seri üretim otomobil farlarının aydınlatma gücünün beş ila yedi kat üzerindedir.

Far sistemlerinde çeşitli uyarlanabilir aydınlatma versiyonları mevcuttur. Bir elektronik kontrol modülü, Xenon plus modüllerini ya da LEDleri kontrol etmektedir. Böylelikle şehir içinde, ana yollarda veya otobanda mümkün olan en iyi aydınlatma sağlanır. Sürücü, modülün işletim modunu Audi drive select sürüş seçimi sistemini kullanarak değiştirebilir. Uyarlanabilir farların özel bileşenlerinden biri de hassaslaştırılmış dinamik far seviye ayarıdır. Aracın önündeki ve araca yaklaşan araçları algılamak amacıyla bir video kameranın kullanıldığı sistem, diğer araçlara olan uzaklığa göre aracın aydınlatma seviyesini düzenler.
Audi şimdiden geleceğin aydınlatma teknolojisini geliştirmektedir. Bu yeni teknolojiyle Audi araç aydınlatması çevre koşullarına daha hassas olarak tepki verecek, çevreyle çeşitli şekillerde iletişim kuracak ve böylelikle aktif güvenliği daha da etkin hale getirecektir.

Audi Matrix LED farlar geleceğin teknolojisi olarak öne çıkmaktadır. Bu teknoloji sayesinde LED uzun huzmeli farlar birçok özel alt ışık segmentine ayrılır. Önlerindeki mercek veya reflektörlerle koordineli olarak çalışan tüm ışık yayan diyotlar her zaman olağanüstü bir aydınlatma sağlar ve döner bir mekanizmaya ihtiyaç duymaz. Diyotlar bunun yerine duruma bağlı olarak ayrı ayrı devreye girer, kapanır veya kısılır. Bu yeni teknoloji, Audi'nin mühendis ve tasarımcılarına farlarda kullanılacak LED lamba sayısı, yeri, farların ebat ve tasarımlarında birçok farklı alternatif sunmaktadır. Audi Matrix LED farlar gerekli bilgileri bir kameradan ve diğer sensörlerden alır. Kamera başka araçların varlığını algıladığında, uzun huzmeli farlar devreye girer. Birçok bölmeye ayrılmış olan farların bu bölmeleri belli alanlar bloke edilerek devre dışı bırakılabilir. Karmaşık durumlarda, farlar çok sayıda aracın arasında kalan alanları aydınlatabilir.

2014 yılında ise far konusunda yepyeni bir adım atan Audi, dünyanın lazer farlara sahip ilk seri üretim otomobili olan Audi R8 LMX’i geliştirdi. LED farlardan iki kat daha uzağı aydınlatabilen lazer farlar, görüşü ve menzili artırırken, gelişmiş teknolojisi ile karşıdan gelen araçların aydınlatmadan rahatsız olmamasını sağlar.

Bundan altı yıl önce R8’de LED farları, geçen yıl da A8’de Matrix LED farları seri üretimde ilk kez kullanan otomobil markası olan Audi, aydınlatma teknolojilerinde yine bir devrime daha imza attı. Audi R8 LMX, otomotivde geleceğin teknolojisi olarak adlandırılan lazer farları kullanan ilk seri üretim otomobil oldu. LED farlara göre iki kat daha uzağı ve iki kat daha menzili aydınlatabilen lazer farlardan her biri yüksek güçlü dört lazer diyottan oluşur. Far modülünde bulunan fosfor dönüştürücüler, lazer ışığını 5 bin 500 Kelvin’lik beyaz ışığa çevirir. Üretilen ışık, insan gözünün fark edebileceği ancak gözü yoracak derecede olmadığı için, karşıdan gelen araçlar için de güvenliği artırır. Ayrıca farlarda bulunan kameralı sensörler de karşıdan gelen araçları fark ederek ışığın miktarını ayarlayabilmektedir.

Audi, LED aydınlatma teknolojisini, 2017 Eylül ayında düzenlenen Frankfurt Fuarı’nda bir adım öteye taşıdı. Audi’nin Matric OLED aydınlatma teknolojisi, tasarım ve mühendisliği bir araya getirmektedir. Frankfurt’ta bir konsept aracın arka farlarında tanıtılan OLED, Organic Light Emitting Diode kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. LED farların aksine düz bir ışık kaynağı olan OLED farlar, öncelikle aydınlattığı bölgelerde, ışığı her yöne homojen bir şekilde dağıtır. Böylece üstün bir aydınlatma ve güvenlik sağlar. OLED’ler ayrıca hiçbir soğutma veya reflektör gerektirmediğinden hem hafif hem de yüksek bir verimliliğe sahiptir. Farklı parlaklıkta ışık yaymak üzere de programlanabilen OLED’ler, gelecek dönemde Audi modellerinde far, sinyal, fren aydınlatmalarında kullanılabilecek.

Müşterilerimizin sağlığı ve güvenliği için geliştirdiğimiz yeni teknolojilerin yanı sıra Audi, İstanbul Park’ta dönem dönem gerçekleştirilen Audi Driving  Experience - Sürüş Deneyimi organizasyonlarında müşterilerine özel olarak hazırlanmış istasyonlarda ani fren, hızlı şerit değiştirme gibi güvenli sürüş konusunda eğitimler vermektedir.
 

 

PORSCHE

Porsche felsefesi öğrenmenin en güzel yolunun pratikle olacağını söylemektedir. Bu sebeple Porsche müşterilerini eğitimlerin tamamında ilk günden itibaren direksiyon başına oturtmaktadır.

 

Porsche Driving Center İstanbul’da Porsche müşterilerine ve basın mensuplarına üç farklı eğitim paketi sunulmaktadır. Bu eğitimlere otomobil hakimiyetini üst seviyelere getirmek isteyen potansiyel veya Porsche müşterileri katılabilmektedir. Eğitimlerin amacı, sürüş becerilerini geliştirmek, sürücüyü daha dikkatli otomobil kullanmaya yöneltmek ve yolda karşılaşabilecekleri problemlerle daha kolay başa çıkmalarını öğretmeyi hedeflemektedir. Eğitim paketlerinden ilki, günde yaklaşık 50 misafirin katılımıyla gerçekleştirilen ve Porsche’nin giriş eğitimi olan Porsche on Track Sürüş Günleri Eğitimidir. Porsche on Track Sürüş Günleri’nde, katılımcılara slalom, frenleme, pist ve arazi sürüşü gibi çeşitli parkurlarda başlangıç eğitimleri verilmektedir. 

İkinci paket ise, Porsche Performance Day Eğitimidir. Bu eğitimi Porsche on Track Sürüş Günü’nden ayıran en büyük özellik, performans odaklı ve sadece spor otomobiller ile gerçekleştiriliyor olmasıdır. 

İleri sürüş teknikleri eğitimi almak ve daha fazla performans odaklı sürüş deneyimi yaşamak isteyen misafirlerimiz için ise Advanced Porsche on Track Eğitimleri verilmektedir. Bu eğitimin amacı katılımcılara iki gün boyunca maksimum yüksek performans ile doğru araç kullanımını öğretmektir.  

Ayrıca Porsche Sport Driving School’da farklı amaçlara hitap eden farklı sürüş eğitimleri de verilmektedir. Precision, Performance, Master, Master License ve Master CUP Eğitimleri yanı sıra, kontrollü drift yapmayı öğrenmek isteyen müşteriler için G-Force eğitimi, sadece Porsche aracını en efektif şekilde nasıl kullanacağını öğrenmek isteyen müşterilere ise Warm-up veya Classic Cars Eğitimi verilmektedir.

 

SEAT

Sürücü sağlığı ve güvenliği ile ilgili aşağıda bahsedilen ürün ve teknolojiler gazete, dergi, internet sitesi, e-posta, SMS, MMS gibi pazarlama iletişim kanallarımız ve basın bültenleri aracılığıyla tüketicilerle paylaşılmaktadır.

Değişen teknoloji ve güvenlik ekipmanlarının SEAT S.A tarafından üretilen araçlarımıza da entegrasyonları günden güne artarak devam etmektedir. İkincil çarpışma freni, yorgunluk tespit sistemi, ön bölge asistanı (front assist), şerit takip asistanı, uzun far asistanı, kör nokta tespit sistemi, park asistanı, adaptif hız sabitleyici, trafik sürüş asistanı, acil durum asistanı, ABS (Anti Blokaj Fren Sistemi) / ASR (Elektronik Patinaj Önleme Sistemi), ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü) / Lastik Basınç Uyarısı / Yokuş Kalkış Sistemi (Hill Hold) MSR (Elektronik Motor Çekiş Kontrolü), DSR (Dinamik Direksiyon Önerisi), XDS (Elektronik Dinamik Diferansiyel Kilidi), Ön Diferansiyel Kilidi gibi özellikleri standart ve opsiyonel olarak modellerimizde sunmaktayız.

Full LED Far Teknolojisi: SEAT Arona, Ateca, Ibiza, Leon ve Toledo’nun Style donanım seviyelerinde opsiyonel olarak, Leon ve Ateca modellerinde FR ve Xcellence donanım seviyelerinde standart olarak sunulan ve kendisine özgü şekliyle trafikte fark edilmeyi sağlayan Full LED farlar, bunu akıllı sensörleri ve teknolojisi sayesinde karşıdan gelen sürücünün dikkatini dağıtmadan yapmaktadır. Halojen farlara göre daha akıllı ve daha verimli olduğu için, LED farların tercih edildiği Arona, Ateca, Ibiza, Leon ve Toledo, bu anlamda sınıflarında fark yaratmaktadır. Daha kısa tepki süresine, titreşime karşı dirence ve daha uzun ömre sahip Full LED farlar, yolda daha görünür olmayı da sağlamaktadır.

İkincil Çarpışma Freni: İkincil Çarpışma Freni tüm SEAT modellerinde standart olarak sunulmaktadır. İlk çarpışmanın ardından frenler ve darbenin etkisiyle hızlanan araç yavaşlatılarak başka bir çarpışmaya girme riski azaltılmış olur.

ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü): Tüm SEAT modellerinde standart olarak sunulmaktadır. Bu sistem direksiyon, lastikler, frenler ve gaz pedalından gelen bilgileri izler ve gerektiğinde ayarlamalar yaparak yol tutuşunun en güvenli şekilde devam etmesine yardımcı olur.

Yorgunluk Tespit Sistemi: Arona, Alhambra, Alhambra, Ateca, Leon CUPRA, Ibiza ve Toledo modellerimizde donanım seviyesinde standart olarak sunulan Yorgunluk Tespit Sistemi, aynı zamanda diğer Leon modellerimizde de opsiyonel olarak sunulmaktadır. Sürüş kararlarını dinamik olarak analiz eden bu opsiyonel sistem, sürücünün konsantrasyonunu kaybedip kaybetmediğini tespit eder ve sürücüye mola önerisinde bulunur. Sistem, beş saniye boyunca gösterge tablosunda bir kahve fincanı şekli göstererek görsel ve işitsel olarak sürücüyü uyarır, gerekirse bu uyarıyı tekrarlar.

Ön Bölge Asistanı (Front Assist): SEAT Arona, Ateca ve Ibiza modellerinde tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunulan ön bölge asistanı, tehlikeli durumlarda sürücüyü tedbir amaçlı olarak ani ve kısa bir fren darbesi eşliğinde hem görsel hem de sesli bir şekilde uyarır. Araç, buna paralel olarak bir acil frenlemeye "hazırlanır". Sürücü bu uyarıya tepki vermezse, ikinci kademede bir kerelik kısa bir fren darbesiyle olası çarpışma tehlikesi konusunda uyarı verilir ve fren asistanının tepki verme tutumu daha da arttırılır. Sürücü bu durumda frene basarsa, derhal komple fren gücü devreye girer. Frenleme yeteri kadar sert değilse ön bölge asistanı “Front Assist” fren basıncını gerekli ölçüde arttırır ve böylece aracın engelden önce durdurulmasını sağlar.

 

SCANIA

Satılan tüm araçların maksimum hız seviyesi araç tesliminden önce Avrupa standardı gereği 85 km/s olarak ayarlanmaktadır. Servislerimizde onarılan araçların sürüş güvenliğinin arttırılması için yetkili satıcılarımıza kaporta onarım eğitimleri verilmiştir. Bu eğitimlerle birlikte gerekli tüm teçhizatlar tedarik edilerek tüm yetkili servislerimize gönderilmiştir. Tüm yetkili satıcılarda verilen eğitimler aktif olarak uygulanmaktadır. Ürün kaynaklı, risk olasılığı tespit edilen her konuda, ilgili araçlar acilen geri çağrılmakta, gerektiğinde ise araca bulunduğu yerde ulaşılarak gerekli değişiklikler gerçekleştirilmektedir. Müşterilerimiz risklerle ilgili olarak anında haberdar edilmektedir. Etkili ve verimli araç kullanımı, düşük yakıt tüketimi ve minimum egzoz emisyonu sağlamak amacı ile Doğuş Otomotiv ve yetkili satıcı işbirliği ile kullanıcılara sürüş eğitimleri verilmektedir. Aracımızda bulunun SDS (Sürücü Destek Sistemi) detaylı bir şekilde bu eğitimlerde anlatılarak sürücülerin daha güvenli, daha az yakıt sarfiyatı ve daha az emisyon salımı için bilgiler aktarılmıştır. Teknik konulardaki risklerle ilgili geri çağırma yöntemi mevcuttur. Gerekli görüldüğünde bu yönde acilen aksiyon alınmaktadır.

Servis ve egzoz frenleri ile tam uyumlu çalışarak güvenli hız kontrolü sunmak üzere tasarlanan yüksek verimli yardımcı bir fren sistemi olan Yeni Scania Retarder ile rampa inişlerinde, aracın hızı istenilen seviyede sabitlenerek güvenli ve konforlu sürüş gerçekleşir.

Scania, 2017 yılında Yeni Nesil Scania’yı satışa sunmuş ve müşteri sağlığı ve güvenliğindeki deneyimi benzersiz hale getirmiştir.

Yeni sürücü pozisyonu ile artan hakimiyet ve ergonomi sağlanmıştır. Sürücü 65 mm öne 20 mm sola alınmıştır. Ön konsol dikleştirilmiş ve ön cama yaklaşmıştır. A sütunlarının açısı sayesinde kör noktasız mükemmel görüş hakimiyeti sunmaktadır. Binek araçlarla aynı seviyede malzeme, kalite ve işçilik kullanılmıştır. Tüm düğmeleri ergonomik olarak konumlandırılmış, elde eldiven varken bile basılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Telefon, tablet bağlantısı ve şarjı için USB portları, pek çok saklama gözleri araçta mevcuttur.

İklimlendirmede güneş ışığı ve nem sensörleri gibi ek donanımlarla mükemmel çalışma ve dinlenme ortamı sağlanmıştır. Sürücünün kapıya yaklaşması ile aydınlatma kumandaları sürücü kapısına taşınmıştır. Artık tüm aynalar (geri görüş, geniş açılı, ön görüş ve kaldırım aynası -  toplam 6 adet ayna) elektrik kumandalı ve ısıtmalıdır. Ve yine bir güvenlik unsuru olarak, özellikle yuvarlanma ile sonuçlanan kazalarda sürücünün alacağı yan darbelere karşı koruma amaçlı sektörde ilk kez yan perde hava yastıkları opsiyonel olarak sunulmaktadır.

Araçta gerçekleştirilen en önemli yapısal değişikliklerden biri de ön dingilin 50 mm öne alınmasıdır. Yeniden tasarlanan ön düzen, daha büyük fren körükleri, yere yaklaştırılan ağırlık merkezi ve yeni yük dağılımı ile birlikte yenilenen kabin süspansiyonunun da etkisi ile stabil konforlu sürüş, araç dengesi ve en önemlisi yine sektörde çok önemli bir gelişme olarak 40 ton yük, 80 km/s hızda yapılan frenleme mesafesi %5 iyileşerek 40 m’nin altına inmiş ve 38 m’ye düşmüştür.  Kulağa küçük gelse de 2 m’nin aslında ölümle kalım arasındaki çizgiyi belirleyebilecek çok önemli bir mesafe olduğunu hatırlamak gerekir.

Satış Sonrası Hizmetler Bölge Yönetimi tarafından denetlemeler yerinde ve düzenli şekilde yürütülmekte ve gerekli iyileştirmeler takip edilmektedir. Ayrıca tüm Yetkili Satıcı ve Servislerimizde yasa çerçevesinde yetkili Ortak Sağlık ve Güvenlik Birimleri sözleşmeli olarak ilgili süreçleri yürütmektedir.