VOLKSWAGEN
TİCARİ ARAÇ

VOLKSWAGEN TİCARİ ARAÇ, 2016 YILINDA TÜM ZAMANLARIN EN YÜKSEK SATIŞ ADEDİ VE TARİHİNDEKİ EN YÜKSEK PAZAR PAYINA ULAŞARAK, İTHAL TİCARİ ARAÇ SATIŞLARINDA LİDER OLMUŞTUR.

2016

2016 yılında hafif ticari araç pazarında bir önceki yıla göre %6,5 daralma yaşanmış ve 226.782 adet araç satışı gerçekleşmiştir. Volkswagen Ticari Araç, 32.773 adet satışla hafif ticari araç pazarında %14,5 pay almış, ithal ticari araç pazarında ise %30,4 pazar payı ile liderliğini korumuştur. Volkswagen markası bu yıl üst üste 4. kez, binek ve ticari araç toplam satışıyla, en çok satılan marka unvanını kazanmıştır.

Volkswagen Ticari Araç'ın Transporter modeli 2016 yılında %48,2 pazar payı ile tarihindeki en yüksek pazar payına ulaşmış, 13.393 adet satış gerçekleşmiştir. Amarok modeli 3.643 satış adedi ile %18,6 pazar payına, Crafter modeli 3.605 adet satış ile %6,3 pazar payına, Caddy modeli ise 12.131 adet satış ile %17,6 pazar payına ulaşmıştır.

Yeni ürün lansmanları

2016 yılı Volkswagen Ticari Araç'ın güçlü modeli Amarok'un yeni kasasının lansmanını gerçekleştirdiği bir yıl olmuştur. Sınıfının en güçlü motoru olan 3 litre V6 motoru, teknoloji ve konfor üstünlükleri ile satışa sunulan Yeni Amarok'un tanıtımı, 360° iletişim stratejisiyle geniş çaplı gerçekleşmiştir.

Bir önceki nesilde kullanıcılarının beğenisini kazanan Comfortline donanımı, Transporter ile Şubat ayında pazara sunulmuştur. Transporter Comfortline, sunduğu üst düzey konfor ve standart ekipman özellikleriyle sınıfında fark yaratmıştır.

Volkswagen Ticari Araç'ın en çok sahip olunmak istenen modeli Caddy'nin, sunduğu zengin donanımıyla iddiasını daha da güçlendiren Caddy Exclusive versiyonu 2016 yılında Türkiye pazarına sunulmuştur. Türkiye'ye özel olarak sunulan Caddy Exclusive modelinin lansmanı etkin bir iletişim planı ile desteklenmiş, bunun da Caddy segment payının artışına olumlu etkisi olmuştur.

İlk defa 66 yıl önce üretilen ve kendi sınıfının yaratıcısı olan efsane Volkswagen T1 modelinin çift renkli tasarımından ilham alınarak yaratılan Caravelle Team modeli de 2016 yılının Ağustos ayında pazara sunulmuştur.

Marka iletişimi

Volkswagen Ticari Araç, hedef kitle odaklı pazarlama stratejisi doğrultusunda müşterilerinin bulunduğu mecraları ve müşteri profilini derinlemesine analiz ederek, iletişimini etkin bir şekilde sürdürmüştür. Klasik mecralardan yeni medyaya kadar tüm iletişim kanallarında Volkswagen Ticari Araç markasının tanıtılması, müşterilerin bilgilendirilmesi ve ürünlerle tanıştırılması amacıyla yıl boyunca farklı projelere imza atılmıştır.

Volkswagen Ticari Araç, 1 milyonu geçen üye sayısı ile Facebook'un yanı sıra, Instagram ve YouTube gibi diğer sosyal medya platformlarında sunduğu müşteri odaklı yenilikçi ve dikkat çekici uygulamalar ve online mecralara taşıdığı müşteri memnuniyetini artırıcı hizmetlerle, sektöründe öncü çalışmalara imza atmaktadır.

Sosyal ve dijital kanallarda paylaşmak üzere, tüm modellerine ait "İleri Sürüş Keyfi" videoları hazırlanmıştır. Bu videolarda, araçlarda bulunan teknolojik ve elektronik sistemler "Nasıl Çalışır?" formatında anlatılmakta ve ürün özelliklerinin kullanıcılara doğru biçimde aktarılması amaçlanmaktadır. Bu sayede Volkswagen Ticari Araç modellerinden alınan faydanın ve müşteri memnuniyetinin artırılması hedeflenmiştir.

2016 yılında yayına alınan bir diğer sistem ise, Volkswagen Yetkili Satıcı ve Servislerinin kullandığı "Akıllı Turkuaz Ekranı" uygulamasıdır. Bu uygulama ile birlikte Volkswagen Ticari Araç kullanıcılarının online ve offline mecralarda kendi izinleri doğrultusunda bıraktıkları bilgiler analiz edilerek, kendilerine en uygun hizmetin sunulması hedeflenmektedir. Akıllı Turkuaz Ekranları, birçok bilgiyi sistem içinde belirli algoritmalara göre hesaplayarak, satış veya servis danışmanının önüne işlenmiş olarak sunmakta, bu sayede müşteri ile iletişimin kalitesini artırmaktadır. Aynı zamanda ekrandaki veriler görselleştirilerek müşteriye daha hızlı dönüş yapılmakta ve showroom'daki zaman verimliliğinin artırılması hedeflenmektedir.

Müşteri ilişkileri yönetimi ve yetkili satıcı saha faaliyetleri

Volkswagen Ticari Araç, müşteri beklentilerinin her zaman bir adım önünde olma yaklaşımını 2016'da da sürdürmüştür. 2011'de başlatılan potansiyel müşteri ve dış ziyaret projesi sayesinde, potansiyel müşteri kaydı sayısı 2016'da 272.000'e ulaşmıştır. Yıl içinde 75.000 müşteri aktif olarak birebir ziyaret edilmiştir.

Satış sonrası hizmetler

2016 yılında Avek Çanakkale Yetkili Servisi'ni açarak müşterilerine sunduğu hizmet ağını daha da genişleten Volkswagen Satış Sonrası Hizmetler, Türkiye çapındaki Yetkili Servis noktasını 76'ya ulaştırmıştır. Yetkili Servislerde yılda 209.000 araç girişiyle ayda yaklaşık 17.500 müşteriye hizmet verilmektedir. 2016 yılında parça cirosu %7, işçilik cirosu ise %5 artış göstermiştir.

2017...

Volkswagen Ticari Araç, 2017'de de hafif ticari araç pazarındaki payını ve güçlü marka imajını koruma faaliyetlerini, ürün, Yetkili Satıcı saha faaliyetleri, satış sonrası hizmetler gibi tüm müşteri odaklı alanlarda aralıksız sürdürmeyi planlamaktadır. Geniş ve yenilenen ürün gamı, Doğuş Otomotiv ve Volkswagen markalarının yarattığı güven, Türkiye geneline yayılmış Yetkili Satıcı ağı ve güçlü müşteri iletişimi, 2017 satış hedeflerine ulaşmakta Volkswagen Ticari Araç'ın en önemli araçları olacaktır.