VOLKSWAGEN
BİNEK ARAÇ

VOLKSWAGEN BİNEK ARAÇ, BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE %4,3 ORANINDA ADETSEL BÜYÜME YAŞANAN BİNEK ARAÇ PAZARINDA %13,4 PAZAR PAYI ELDE ETMİŞTİR.

"Benzersiz Özelliklerle Dolu Bir Aile"

Volkswagen Binek Araç, "Benzersiz özelliklerle dolu bir aile" iletişim kampanyası ile Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin düzenlediği ODD Satış ve İletişim Ödülleri'nde "Yılın TV uygulaması" kategorisinde birincilik ödülüne layık görülmüştür.

Dijital dünyayı yakından takip eden Volkswagen, yeni Binek Araç web sitesi ile 23milyon kez kullanıcılar tarafından ziyaret edilmiştir.
Ana model lansmanı olarak Mayıs ayında pazara sunulan Yeni Tiguan'ın dışında, aksiyon modeli olan Allstar serisi; Polo, Golf, Beetle ve Scirocco modellerinde sunulmuştur. Yeni modellerin desteği ile 2016 yılında izlenen başarılı ürün ve iletişim stratejileri sayesinde Volkswagen Binek Araç, 101.763 perakende satış adetiyle, %13,4 pazar payına ulaşarak yılı binek araç pazarında ikinci olarak tamamlamıştır.

2016: Ödüllerle Dolu Bir Yıl

Volkswagen Binek Araç, satış alanındaki başarısını iletişim alanında da sergilemiş ve Mediacat Ipsos bağımsız araştırma şirketi tarafından dördüncü kez üst üste yılın en sevilen otomobil markası seçilmiştir. Volkswagen Binek Araç, "Benzersiz özelliklerle dolu bir aile" iletişim kampanyası ile Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin düzenlediği ODD Satış ve İletişim Ödülleri'nde "Yılın TV uygulaması" kategorisinde birincilik ödülüne layık görülmüştür. Ayrıca marka, Lovemark televizyon kampanyası ile Effie ve Kristal Elma Ödülleri'nde otomotiv kategorisinde gümüş ödül alırken, Türkiye Müşterinin Sesi araştırmasında otomotiv kategorisinde birincilik, yenilenen web sitesi ile Altın Örümcek ve Gold Stevie, Instagram ve Facebook hesaplarının yönetimi ile de Gold Stevie ödüllerine layık görülmüştür.

Modellerin performansları

2016 yılsonunda Polo, Golf, Passat ve The Beetle modelleri kendi segmentlerinde yılı lider tamamlamışlardır. A0/HB segmentinde yer alan Polo modelinin satışları 2015 yılına kıyasla %27,4 oranında artmış ve segment payı %19,4 olarak gerçekleşmiştir. A/HB segmentinde yer alan Golf modeli segment payı %25,5 olarak gerçekleşmiştir. Passat modeli ise %35,0 segment payı ile liderliğini 2016 yılında da devam ettirmiştir. A Coupe segmentinde yer alan The Beetle modeli %44,6'lık segment payı ile lider konumdadır. Piyasaya ilk çıktığı günden beri yoğun talep gören Yeni Tiguan modeli, 2016 yılında satışlarını %75,0 artırarak yılsonunda %13,2 segment payına ulaşmıştır. Dizel motorların ağırlıklı olarak tercih edildiği A/NB segmentinde yer alan Jetta modeli, sadece benzinli motor satış hacmiyle 2016 yılını %4,8 segment payı ile tamamlamıştır.

Dijital iletişimde yenilikçi çözümler

Dijital dünyayı yakından takip eden Volkswagen, yeni Binek Araç web sitesi ile 23 milyon kez kullanıcılar tarafından ziyaret edilmiştir. Volkswagen severlerin her daim yanında olmak adına yayınlanan Volkswagenim uygulaması ise 80 bin kullanıcının akıllı telefonlarında yerini almıştır.

Güçlü stratejisi ve özel içerikleri kullanıcıyla buluşturan sosyal medya kanalları ise bu yıl da en çok takip edilen hesaplar olmuştur. Takipçi sayılarında liderliği elinde bulunduran Türkiye'nin en büyük otomotiv Facebook sayfasına sahip Volkswagen, 4 milyon lokal takipçi sayısını geçmiştir. Volkswagen Binek Araç, 260 bini aşan takipçi sayısı ile Instagram'da da en çok takip edilen otomotiv markası olmuştur. Volkswagen Binek Araç, Volkswagen severlere her kanalda en doğru içeriği sunmak adına Youtube, LinkedIn ve Google Plus hesaplarında da aktifliğini koruyarak, "Sosyal CRM" uygulamaları aracılığıyla birebir ve anlık iletişim kurmuştur.

Dünyadaki dijitalleşme sürecini ve çağın gereksinimlerini yakalamak adına 2016 yılı içinde büyük bir özveri ile pilot çalışmaları sürdürülen "Digital Retail" projesi, Doğuş Oto Etimesgut'ta devreye alınmıştır.

Satış sonrası hizmetler

2016 yılında Avek Çanakkale Yetkili Servisi'ni açarak müşterilerine sunduğu hizmet ağını daha da genişleten Volkswagen Binek Satış Sonrası Hizmetler, Türkiye çapındaki Yetkili Servis nokta sayısını 76'ya ulaştırmıştır. Volkswagen Satış Sonrası Hizmetler 2016 yılında, her yıl dünya genelinde Volkswagen AG tarafından ülke bazında bağımsız bir araştırma firmasına yaptırılan ve ülkedeki tüm otomotiv firmalarının satış sonrası hizmetlerinin kıyaslandığı IACS (International After Sales Customer Satisfaction - Uluslararası Satış Sonrası Müşteri Memnuniyeti) araştırmasında başarısını 4. sıradan 2. sıraya taşımıştır. Yetkili Servisler'de yılda 625.000 araç girişiyle ayda ortalama 52.100 müşteriye hizmet verilmektedir. 2016 yılında parça cirosu %17, işçilik cirosu ise %10 artış göstermiştir.

Doğuş Otomotiv Volkswagen Binek Araç, Volkswagen'in "dünyanın en çok satan, en yenilikçi otomotiv markası" global vizyonu doğrultusunda belirlediği stratejileriyle, 2016 yılında 100.000 araç barajını bir kez daha aşarak 101.763 adet perakende araç satışı ve %13,4 pazar payı ile, Türk otomotiv sektörüne yön veren markalardan biri olmaya devam etmektedir.