ŠKODA

ŠKODA TÜRKİYE, ÜRETİCİ TARAFINDAN HER YIL DÜZENLENEN "EN İYİ DİSTRİBÜTÖR ÖDÜLÜ" ORGANİZASYONUNDA, SATIŞ SONRASI HİZMETLER KATEGORİSİNDE 103 ÜLKE ARASINDAN EN BAŞARILI DİSTRİBÜTÖR SEÇİLMİŞTİR.

Škoda 2016'yı ödüllerle taçlandırmıştır

ŠKODA geçtiğimiz yıl binek araç satışlarını bir kez daha rekor kırarak tamamlayarak büyümesini sürdürmüştür. 2015 yılını 22.107 adetle kapatan ŠKODA, 2016'da ise satışlarını %30,62 artırarak 28.876 seviyesine ulaşmıştır. Bu sayede pazar payı %3.81'e yükselmiş ve bu satış adedi ile, Türkiye otomobil pazarında 13. sıradan 11. sıraya çıkmıştır.

2016

ŠKODA, Türkiye'deki satışlarını 2016 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık %30,6 artırarak 28.876 adede yükseltmiştir. %4,3 oranında büyüyen pazarın üzerinde bir gelişme kaydeden ŠKODA, bir önceki yıl 22.107 adetlik satış gerçekleştirmiştir. ŠKODA markasının global satışları da %6,8 artış kaydederek toplamda 1.127.000 adet olarak gerçekleşmiştir. ŠKODA Türkiye ise, elde ettiği satışlarla, Almanya, İtalya, Fransa, İspanya, Avusturya ve Belçika gibi önemli pazarları geride bırakarak ŠKODA küresel pazarları arasında 7. sıradaki yerini korumuştur.

Modellerin performansı

ŠKODA Türkiye, 2016 yılında 28.876 adet binek araç satışı gerçekleştirmiştir. 2015 yılında markanın en çok satılan modeli olan Octavia, 2016 yılında da toplam 12.854 teslimatla satışlarda %45 pay alarak en çok satılan model olmaya devam etmiştir. Octavia geçen yıla göre satış oranını %27 artırmıştır. İkinci sıradaki Superb ise, satışlarını 7.872 adede yükseltmiş ve toplam satışlardan %27,6 pay almıştır.

ŠKODA Türkiye'nin başarısı, satış performansının yanı sıra internet dünyasında da devam etmiştir. Facebook'ta ŠKODA Türkiye sayfası 564.254 takipçisiyle hızlı yükselişini, www. skoda.com.tr internet sitesi de 8.344.796 ziyaret sayısıyla istikrarlı büyümesini sürdürmüştür.

2016 ve 2017 yenilikleri

2016 yılında ŠKODA'nın 4x4 imajına yönelik ürün gamı tanıtılmıştır. Markanın imajına katkı sağlayan 4x4 modellerinden Octavia, Octavia Combi ve Superb'e ek olarak, Octavia RS ve Octavia Combi RS modellerinin 4x4 seçenekleri Türkiye'de satışa sunulmuştur.

ŠKODA markasını D segmentinde başarıyla temsil eden Superb modeli, tamamen yenilenmiş 3. jenerasyonuyla Türk tüketicisinin beğenisini kazanmıştır. 2016 yılı Yeni Superb'in satıldığı ilk tam yıl olduğu için satışlarını ve marka içindeki payını artırmayı başarmıştır. Bununla birlikte geçtiğimiz yıl Superb'in başarısı, Türkiye Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından düzenlenen organizasyonda "Türkiye'de Yılın Otomobili" ödülüyle desteklenmiştir. 64 otomotiv gazetecisinin oy kullandığı final aşamasında ŠKODA Superb, 7 aday arasında gerçekleştirilen oylamada birinci sırayı elde etmeyi başarmıştır.

ŠKODA Türkiye, üretici tarafından her yıl düzenlenen "En İyi Distribütör Ödülü" organizasyonunda, Satış Sonrası Hizmetler kategorisinde 103 ülke arasından en başarılı distribütör seçilmiştir.

ŠKODA markası için bir diğer önemli yenilik ise, 2016 yılının Eylül ayında gerçekleştirilen Kodiaq lansmanı olmuştur. VW Grubu'nun MQB platformu üzerine yapılan Kodiaq, markanın ilk büyük SUV modeli olarak dikkat çekmiştir. Markanın Superb ile başlayan değişiminin devamı olan Kodiaq Türkiye satışlarının ise Mart ayında başlaması hedeflenmektedir. Hem 5 kişilik hem de 7 kişilik versiyonlarla satışa sunulacak Kodiaq, ŠKODA markasına küresel anlamda ve Türkiye'de yeni müşteriler de getirmesi beklenmektedir.

2017 yılının başka bir önemli yeniliği, dünya çapında en çok satan modeli Octavia'nın makyajlı modelinin satışa sunulması olacaktır. Sedan, Combi ve RS versiyonları kapsamlı bir makyajla yenilenerek satışa sunulacaktır. Türkiye'de de önemli satış adetleri elde eden Yeni Octavia'nın Türkiye'deki satışlarının da Mart ayı itibarıyla başlaması planlanmaktadır. Temmuz ayında ise Rapid ve Rapid Spaceback modellerinin makyajlı versiyonları ülkemizde satışa sunulacaktır.

2017 pazar payı hedefi

Yeni ürünlerle birlikte global alanda ve Türkiye'de büyük bir gelişim kaydetmeye devam eden ŠKODA, 2017 yılında markanın ilk gerçek SUV modelini satışa sunarak daha önce bu markayı tercih etmemiş müşterileri de hedeflemektedir. Büyük ailelerden, SUV araçları tercih eden kullanıcılara kadar geniş bir kitleye hitap eden Kodiaq, markanın değişen yüzünün de bir parçası olarak satışlara olumlu oranda katkı sağlayacaktır.

Türkiye, ŠKODA'nın 2013 yılında başlattığı Kurumsal Kimlik Geçişi'ni tamamlayan en hızlı ülkelerden biri olmayı başarmıştır. Marka algısını artırmaya yönelik kalitesel çalışmaları da içeren bu yeni konsept, müşterilerin showroom ziyaretlerinden, satın alma ve satış sonrası hizmetlerine kadar tamamen müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik düzenlenmiştir. Türkiye'de her geçen yıl satış adetlerini artırmayı başaran ŠKODA, 2017'de showroomlara girecek yeni SUV modeliyle en geniş ürün yelpazesini sunacaktır.

39 Yetkili Satıcı ve 36 Yetkili Servis'le hizmet veren ŠKODA Türkiye, her yıl düzenlenen "En İyi Distribütör Ödülü" organizasyonunda Satış Sonrası Hizmetler kategorisinde 103 ülke arasından en başarılı distribütör seçilmiştir. Yeni Superb ise OGD tarafından "Türkiye'de Yılın Otomobili" ödülünü kazanmıştır.