SEAT

SEAT MARKASI, BİNEK OTOMOBİL PAZARINDAKİ SATIŞ ADEDİNİ BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE %22 ARTIRARAK PAZARIN ÜZERİNDE BÜYÜMÜŞ VE YENİ BİR SATIŞ REKORU KIRMIŞTIR.

"Marka Bilinirliğinde Artış"

2016 yılı süresince yapılan iletişim çalışmaları ve sponsorluk iletişimlerinin de katkısıyla SEAT'ın marka bilinirliği 2015 yılına göre %12 artarak 28 puana yükselmiştir.

Marka tarihinin en yüksek satış adedi ve pazar payı

SEAT markası, son dört senedir istikrarlı büyümesine devam ederek, 2016 yılında 20.637 adet ile tarihindeki en yüksek satış adedine ulaşmıştır. Bir önceki yıla göre %22 oranında artan satış adedi ile pazarın oldukça üzerinde bir performans göstermiştir. Leon, Ibiza, Ateca, Alhambra ve Toledo modelleriyle 2016 yılında izlenen başarılı ürün, iletişim, satış ve filo stratejileri sayesinde SEAT, pazar payını %2,73 seviyesine çıkarmıştır.

SEAT markası Leon ve Ibiza modellerinde de tarihindeki en yüksek satış adedine ulaşarak segmentlerindeki pazar payını artırmıştır. Leon, AHB segmentinde 2. sıraya gelerek, %13,11 segment payı elde ederken; Ibiza ise A0-HB segmentindeki payını %4,72'ye çıkarmıştır. Kasım ayında model gamına eklenen SEAT'ın ilk SUV'si Ateca ise seneyi 188 adetlik satış ile kapatmıştır.

Euroleague Basketball sponsorluğu

2016 yılında devam eden Turkish Airlines Euroleague ve Eurocup sponsorluğu kapsamında klasik mecralardan yeni medyaya kadar tüm iletişim kanallarında yer alarak basketbol hedef kitlesine en etkin şekilde ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra, Darüşşafaka Doğuş Basketbol Takımı'nın sponsorluğuna da sene boyunca devam edilmiştir.

2016 yılı süresince yapılan iletişim çalışmaları ve sponsorluk iletişimlerinin de katkısıyla SEAT'ın marka bilinirliği 2015 yılına göre %12 artarak 28 puana yükselmiştir.

Dijitalleşme

SEAT'ın 2016 yılında uygulamaya aldığı yeni web sitesi, tasarımı, işlevselliği ve fark yaratan altyapısı ile müşteri faydasını artırmayı hedeflemektedir. Yeni web sitesi ile ziyaretçi sayısı önceki yıla göre %56 artmıştır.

Sene boyunca, Ibiza ve Leon modellerinin satışlarının desteklenmesi amacıyla televizyon, gazete, dergi, radyo ve dijital mecralar kullanılmıştır. SEAT'ın ilk ürettiği SUV olan, Ateca'nın iletişimi 2016'nin ikinci yarısında etkin bir şekilde devam etmiştir.

Satış sonrası hizmetler

SEAT Yetkili Servisleri'ne araç girişi, 2016 yılında artan araç parkı ve servis pazarlama faaliyetlerinin etkisi ile 74.000 bin adede yükselmiş ve bir önceki yıla göre %19 artmıştır. Yıl boyunca düzenli olarak devam eden aksiyonlar sayesinde müşterilerin Yetkili Servis bağlılık oranı %64 seviyesinde gerçekleşmiş, müşteri odaklı hizmet anlayışı sayesinde de satış sonrası hizmetlerdeki müşteri memnuniyet anket puanı 101,6'a yükselmiştir.

2016 yılı içerisinde SEAT S.A.'nın dünya genelinde, Yetkili Satıcıları arasında düzenlediği Top SEAT People yarışmasında, tüm kategoriler arasında en büyük ödül olan "absolute winner" ödülü kazanılırken, servis danışmanı kategorisinde de dünya ikinciliği elde edilmiştir.

SEAT markası, binek otomobil pazarındaki satış adedini bir önceki yıla göre %22 artırarak pazarın üzerinde büyümüş ve yeni bir satış rekoru kırmıştır. Bu zamana kadarki en yüksek satış adedine ve pazar payına ulaşarak son yıllardaki sürdürülebilir büyüme hedefine devam etmiştir.