PORSCHE

PORSCHE TÜRKİYE, GLOBAL DİJİTALLEŞME STRATEJİSİNE PARALEL TASARLADIĞI SATIŞ, PAZARLAMA, SATIŞ SONRASI HİZMETLER VE YENİLİKÇİ DESTEK SİSTEMLERİ İLE 2016 YILINDA MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ARTIRMIŞTIR.

Yatırımlar

İstanbul Anadolu yakasında bulunan yeni showroom Doğuş Oto Kartal, 15 Ağustos tarihinde açılmış ve Türkiye genelindeki Porsche satış noktası sayısı 8'e yükselmiştir.

Modellerin performansı

2016 yılında Porsche'nin en çok satılan modeli, 514 adet ile Macan olmuştur. Macan modeli kompakt SUV segmentindeki pazar payını 2015 yılına göre %19 oranında artırmıştır. Macan modelini 232 satış adedi ile Cayenne modeli takip etmiştir. Cayenne modelinden sonra en yüksek satış adedi 28 adetle 911 modeline aittir. 911 modeli premium spor otomobil segmentindeki pazar payını %35 oranında artırmıştır. 2016 yılında spor otomobil segmentinde 2.0 litre motor seçeneği ile önemli rol oynayan 718 Boxster/Cayman modellerinden 27 adet satış gerçekleştirilmiştir. Panamera modeli 2016 yılındaki satışların 26 adedini oluşturmuştur.

İletişim faaliyetleri

Reklam ve PR etkinliklerinin öne çıktığı 2016 yılı boyunca, 45 dergide ilan çalışması, 34 kişinin katılımı ile 12 adet basın aktivitesi gerçekleştirilmiştir. Reklam alanında iletişim kurarken dijital dünyanın dilinden faydalanılmış ve Macan 2.0 modeli hologram teknolojisi ile, yeni 911 Carrera 4S modeli ise blippar uygulaması ile hazırlanarak okurlara farklı bir deneyim yaşatılmıştır.

Basın lansmanları ile dolu bir yıl

Porsche 2016 yılına, 26-27 Ocak tarihlerinde Güney Afrika'nın Johannesburg şehrinde gerçekleştirilen Uluslararası Porsche 911 Carrera 4/4S, Targa 4/4S ve Turbo/S basın lansman etkinliği ile başlamış, 31 Ocak-2 Şubat tarihlerinde toplam 4 basın mensubunun katılımıyla Finlandiya Levi'de gerçekleştirilen Porsche Ice Force 2016 basın kış sürüş etkinliği ile devam etmiştir. 23-24 Şubat tarihlerinde Marsilya'da yeni 2.0 litre motorlu 718 Boxster Teknoloji Workshop basın etkinliği gerçekleştirilmiştir. Porsche Sürüş Merkezi'nde 14-15 Mart tarihlerinde yeni 911 basın lansmanı, 16-17 Mart tarihlerinde kadınlara özel basın sürüş etkinliği, 7-9 Haziran tarihinde ise basın mensuplarının katılımı ile sürüş etkinliği düzenlenmiş bu sayede tüm Porsche modelleri ile pistte sürüş deneyimi yaşatılmıştır. 28 Haziran tarihinde Berlin'de yeni Panamera dünya lansmanı yapılmıştır.

PR etkinlikleri ikinci yarıyılda da hız kesmeden devam etmiştir. 10-13 Temmuz tarihlerinde Cayenne & Macan GTS Romanya basın turu, 14-15 Temmuz tarihlerinde İsveç'te 718 Cayman Uluslararası basın günü, 28-30 Ağustos tarihlerinde Münih'te yeni Panamera TV basın turu, 23-25 Ekim tarihlerinde Polonya'da yeni Panamera basın lansmanı gerçekleştirilmiştir.

Deneyimsel pazarlama stratejisi

Porsche Sürüş Merkezi'nde 26-27 Mart, 12 Haziran ve 4-5-6 Kasım tarihlerinde toplam 241 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen "Porsche on Track" sürüş etkinliklerinde, tüm Porsche modelleri davetliler tarafından test edilmiştir.

Sponsorluk projeleri

Porsche Driver's Selection butik ürünlerinin tanıtımı yıl boyunca farklı sponsorluk etkinliklerde yapılmıştır. 17 Mayıs tarihinde Four Seasons Otel'de The Palm ve 7 Haziran tarihinde Les Ottomans Otel'de düzenlenen Zubizu Yaz Alışverişi etkinlikleri bunlar arasında yer almıştır.

18 Haziran-28 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirilen yazlık mekan sponsorluğu kapsamında yeni 718 Cayman modeli lansman etkinliği gerçekleştirilmiştir.

02-03 Eylül tarihlerinde Bodrum Palmarina'da bulunan Anjelique'te gerçekleşen Antonis Remos konseri kapsamında sponsorluk çalışmaları yapılmış ve Porsche 911 Carrera 4S araç sergilenmiştir.

25 Eylül Pazar günü Porsche Club ve Genç İş Adamları Derneği üyelerinin katılımı ile Kemer Country'de brunch eşliğinde Porsche test sürüşü etkinliği düzenlenmiştir.

2015 yılı Porsche Golf Turnuvası birincilerinin katılımı ile Porsche Golf Cup World Final 9-12 Mayıs tarihlerinde Mallorca'da düzenlenmiş, ayrıca 8-9 Ekim tarihlerinde 2016 yılı Porsche Golf Turnuvası gerçekleştirilmiştir.

2016 yılı pazarlama etkinlikleri, 23 Aralık tarihinde gerçekleştirilen Porsche Club yılbaşı partisi ile son bulmuştur.

İletişim ödülleri

İlan çalışmaları içinde en özel proje olan Macan 2.0 hologram dergi ilanı çalışması, en prestijli pazarlama ödüllerinden biri olan Kristal Elma'da "En İyi Basın Uygulaması" kategorisinde Bronz Elma ödülünü almıştır.

Yazlık mekan sponsorluğu kapsamında gerçekleştirilen yeni 718 Cayman modeli lansman etkinliği ile Porsche Türkiye tarihinde ilk kez, ODD Satış ve İletişim Ödülleri etkinliğinde Yılın Outdoor Uygulaması kategorisinde 2016 Gladyatörleri'nden biri olmuştur.

Dijital dünya ile iç içe

Porsche online satış sistemi üzerinden Porsche Driver's Selection butik ürünlerinin satışına ilave olarak Porsche orijinal aksesuarlarının da satış entegrasyonu yapılmış ve online aksesuar satışına başlanmıştır.

2016 yılında dijitalleşen dünyada başrolü çeken akıllı telefonlara yönelik Porsche IOS uygulaması hem Porsche kullanıcılarına hem de Porsche tutkunlarının kullanımına sunulmuştur. Doğuş Teknoloji ile hazırlanan Porsche iOS uygulaması ile Porsche müşterilerinin kendi araçları hakkında bilgi sahibi olması, araçlarına uygun aksesuarlar hakkında bilgi edinebilmesi gibi özelliklerin yanı sıra Porsche sahibi olmayanların da Porsche markası hakkında detaylı bilgi edinebilmesi sağlanmıştır.

Satış sonrası hizmetlerde rekor

Porsche markasının, 2016 yılı sonunda %6 oranında artan araç parkına yönelik olarak gerçekleştirilen servis kampanyaları ve Porsche Aksesuar-Butik pazarlama çalışmaları sayesinde, aksesuar satışlarında %10'luk, butik satışlarında %15'lik, iş emri adedinde ise 2015 yılına göre %10,5'lik artış sağlanmıştır. Müşterilerin Yetkili Servis bağlılık oranı %79, satış sonrası hizmetlerde müşteri odaklı hizmet anlayışı sayesinde müşteri memnuniyet anketi puanı ise 110,8 olmuştur.

Porsche Türkiye, global dijitalleşme stratejisine paralel tasarladığı satış, pazarlama ve satış sonrası hizmetler aksiyonları, ürün gamındaki modellere adapte edilen yenilikçi destek sistemleri ile 2016 yılında müşteri memnuniyetini artırmış ve 827 adetlik satış gerçekleştirmiştir.