İCRA KURULU BAŞKANI'NIN MESAJI

DOĞUŞ OTOMOTİV, 2016 YILINDA PAZAR PAYINI ARTIRARAK TÜRKİYE OTOMOTİV PAZARINDAKİ LİDER KONUMUNU BEŞİNCİ YILA TAŞIMIŞTIR.

Değerli Paydaşlarımız;

Türkiye ekonomisi, küresel ekonomideki zorlu koşulların etkisiyle 2016 yılının ilk 9 ayını %2,4 seviyesinde büyüme ile kapatmıştır. Türk otomotiv sektörü, tüm bu zorlu koşullara karşın üretim, ihracat ve toplam pazar göstergeleri açısından pozitif sonuçlara ulaşmayı başarmıştır. Türkiye'de otomobil pazarı göstergelerine baktığımız zaman, perakende otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2015 yılında 968.017 adet iken, 2016 yılında bir önceki yıla göre %1,6 oranında artışla 983.720 adet olarak gerçekleşmiştir. 2015 yılında 725.596 adet olan otomobil satışları 2016 yılında %4,3 artarak 756.938 adede; 2015 yılında 242.421 olarak gerçekleşen hafif ticari araç satışları ise 2016 yılında %6,5 oranda azalışla 226.782 adet olarak gerçekleşmiştir. 22 yıllık deneyim ve uzmanlık ile beklentilerin üzerinde hizmet sunma hedefi doğrultusunda iş süreçlerini yürüten Doğuş Otomotiv için 2016 faaliyet dönemi olumlu finansal ve operasyonel sonuçlara ulaştığımız bir yıl olmuştur. Doğuş Otomotiv, ağır ticari hariç toplam perakende satışlarını 199.226'dan 206.896'ya yükselterek perakende pazar payını %20,6'dan %21'e çıkarmıştır.

Kendi segmentinde lider 12 marka ve 80'e yakın model…

Doğuş Otomotiv, temsilcisi olduğu markalarda 2016 yılında olumlu sonuçlara ulaşmıştır. Volkswagen Ticari Araç, 2016 yılında tüm zamanların en yüksek satış adedi ve tarihindeki en yüksek pazar payına ulaşırken; SEAT, 20.637 adet ile tarihindeki en yüksek satış performansına ulaşmıştır. ŠKODA markamız her yıl düzenlenen "En İyi Distribütör Ödülü" organizasyonunda Satış Sonrası Hizmetler kategorisinde 103 ülke arasından en başarılı distribütör seçilmiştir.

Volkswagen Binek Araç, 2016 yılsonu itibarıyla 100.000'in üzerinde perakende araç satışı gerçekleştirerek dördüncü kez Türkiye'nin en çok tercih edilen markası olmuştur. Audi ise 2016 yılında bir önceki yıla göre satışlarını perakende binek araç pazarında %8,51 oranında artırmış ve 22.005 adetle tarihindeki en yüksek satış rakamına ulaşmıştır. Global dijitalleşme stratejisine paralel bir biçimde tasarladığı satış, pazarlama ve satış sonrası hizmetler aksiyonları ile 827 adetlik satış rakamına ulaşan Porsche, ilk kez, ODD Satış ve İletişim Ödülleri etkinliğinde "Yılın Outdoor Uygulaması" kategorisinde 2016 Gladyatörleri arasında yer almıştır.

%99 parça bulunurluk oranı ile fark yaratan Yedek Parça ve Lojistik Departmanı…

Doğuş Otomotiv çatısı altında yer alan tüm markaların yedek parçalarının ithalatı, depolanması ve yetkili servislere sevk edilmesi faaliyetlerini yürüten Yedek Parça ve Lojistik Departmanımız, 2016 yılsonu itibarıyla %99 parça bulunurluk oranı ile sektörde liderliğini korumuştur. Departmanımız yıl içerisinde 186.300 adetlik araç ithalatı ve Yetkili Satıcılara yönelik 211.000 adetlik araç sevkiyatı gerçekleştirmiştir.

Koşulsuz müşteri memnuniyeti doğrultusunda güçlü bir adım: Değer ve İlgi Merkezi

Sürdürülebilir başarı çizgisiyle Doğuş Otomotiv; 2016 yılında da yol yardımı, çağrı merkezi, anket, rezervasyon ve diyalog gibi operasyon hizmetlerini Doğuş Otomotiv Değer ve İlgi Merkezi (DİM) çatısı altında etkin bir biçimde yöneterek eşsiz müşteri deneyimi sunmayı sürdürmüştür. Doğuş Otomotiv Değer ve İlgi Merkezi (DİM), kısa sürede yakaladığı yüksek kalite standartlarıyla uluslararası alanda müşteri ilişkileri sektörünün en prestijli ödülü olarak kabul edilen Contactcenterworld.com Ödülleri'nde iki büyük ödüle layık görülmüştür.

Bilgi teknolojileri alt yapımız en büyük destekçimiz…

Bayilerle ilişkilerini güçlü bir network altyapısı üzerinden yürüten şirketimiz, müşterileriyle temasını showroomla sınırlı tutmayarak teknolojinin gerekliliği doğrultusunda oluşturduğu iletişim kanallarıyla müşterinin beklentilerini eksiksiz bir biçimde karşılamaktadır.

Ödüllerle taçlanan insan kaynakları projeleri

Yetkin ve deneyimli insan kaynağını sürdürülebilir başarı performansının en önemli bileşenleri arasında gören Doğuş Otomotiv, 2014 yılından bu yana uygulamakta olduğu Drive Projesi aracılığıyla yetkili servis çalışanlarına yönelik eğitim faaliyetlerini 2016'da da başarıyla sürdürmüştür. Oyunlaştırma yaklaşımı çerçevesinde çalışanlarımıza yönelik oluşturduğumuz online sosyal eğitim ağı GO (Gelişim Okulu) Platformu da 2016 yılında uluslararası alanda prestijli Stevie ve Brandon Hall Excellence Ödülleri'nde toplam dört ödüle layık görülmüştür.

"Trafik Hayattır" 12 yaşında…

Türkiye'de güvenli trafik kültürü konusunda farkındalık yaratmak amacıyla başlattığımız Trafik Hayattır! Platformu, 2016 yılında da fark yaratan projelerle paydaş gruplarımıza seslenmiştir.

Türkiye otomotiv sektörünün en deneyimli oyuncuları arasında yer alan Doğuş Otomotiv'in 2016 faaliyet dönemindeki başarılarına desteklerini esirgemeyen tüm paydaşlarına teşekkürlerimi sunarım.

Faaliyetlerini uzun dönemli hedefler doğrultusunda yürüten şirketimiz, önümüzdeki dönemde de otomotiv ve teknolojilerindeki gelişmelerin yakın takipçisi olacaktır. Doğuş Otomotiv olarak yenilikçi ürün ve hizmetleri müşterilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz.

Saygılarımla,

Emir Ali Bilaloğlu
İcra Kurulu Başkanı