AUDI

AUDI TÜRKİYE, BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE SATIŞLARINI %8,5 ARTIRDI. DİJİTALLEŞMEYİ İŞ SÜREÇLERİNİN ODAĞI HALİNE GETİREN AUDI TÜRKİYE, BENCHMARK PROJELERİYLE AUDI AG TARAFAINDAN DİĞER ÜLKELERE ÖRNEK GÖSTERİLDİ.

Rekor satış adedi

Doğuş Otomotiv tarafından Türkiye'ye 1994 yılında ithal edilmeye başlayan Audi markası, 2016 yılında önemli bir başarıya imza atarak 22.005 adetle tarihindeki en yüksek satış rakamına ulaşmıştır. Kendi sınıfında lider olan A3 Sedan, A3 Sportback ve A3 Cabriolet'nin 2016 yılı toplam satış adedi 11.500 olarak gerçekleşmiştir. A4, A4 Avant ve A4 allroad satışları 5.000 adedi aşarken, A5 ailesinin toplam satışı 600 adet ve A6 ailesinin toplam satışı 2.200 adet olmuştur. Q3 modeli yılı 1.000 adetle kapatırken, Q5 modeli 750 adetlik satış rakamına ulaşmıştır. S/RS, A4 allroad, A3 Cabriolet, TT gibi özel modellerin satışları bir önceki yılın üstünde bir performans sergileyerek şimdiye kadarki en yüksek satış adedine ulaşmıştır.

Audi City

Ziyaretçilerin, Audi dünyasıyla ilgili her konuda bilgi alabildiği, tüm Audi modellerinin birebir boyutlarındaki sanal versiyonlarını inceleyebildiği Audi City İstanbul, İstinyepark'ta açılmıştır. Londra, Pekin ve Berlin'in ardından İstanbul'da açılan Audi City'de ziyaretçiler, Audi uzmanlarından milyonlarca renk, donanım ve model seçeneği ile ilgili daha kişiselleştirilmiş danışmanlık hizmeti alabilmeye başlamıştır. Audi A.G. tarafından geleceğin "showroom konsepti" olarak açıklanan Audi City, tasarım ve işleyiş modeli mevcut ve geleceğin satış yöntemleri ile sanal-dijital dünyanın en iyi yönlerini birleştirmektedir. Audi City, markaya sadece sanal showroom olarak teknolojik bir altyapı değil daha kişiselleştirilmiş bir müşteri danışmanlığının da verilmesine olarak sağlamaktadır.

İş Süreçlerinde Dijitalleşme

Dijitalleşmeyi iş süreçlerinin odağı haline getiren Audi Türkiye, benchmark projeleriyle Audi AG tarafından diğer ülkelere örnek gösterildi. 2016 yılında akıllı kalem projesi devreye alınmış ve tüm Yetkili Servisler tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Akıllı kalem ile yazılan tüm bilgilerin dijital ortamda anlık olarak servis danışmanına aktarılması sağlanmış ve müşteri geri dönüşleri hızlandırılmıştır. Audi sahiplerinin servis işlemlerini daha hızlı ve kolay yürütebilmesi için, self reception teknolojisi hizmeti sunulmuştur. Yetkili Servis girişlerine konulan kiosklarla Audi sahiplerine almak istedikleri hizmetleri seçebilme, servis iş emirlerini açabilme ve ödemelerini yapabilme imkanı sağlanmıştır.

Pazarlama ve lansman faaliyetleri

Audi marka bilinirliğinin artırılmasına yönelik reklam ve iletişim çalışmalarına yıl boyunca devam edilmiştir. Satış hedefleri paralelinde taktik iletişimi kampanyaları gerçekleştirilmiştir. Yılın son çeyreği gerçekleştirilen Q2 lansmanı için 360˚ iletişim hedeflenmiştir. Reklam kampanyası ve geniş katılımlı test sürüşü organizasyonlarına ek olarak kullanıcıların birbirlerini 'tag'ledikleri ve kendi kişisel videolarını oluşturarak eğlenceli paylaşımlarda bulundukları benitagle.com mikro sitesi hazırlanarak Q2'nin farkındalığı daha da üst seviyelere taşınmıştır. Audi, Kırmızı Reklam ödüllerinde hava yastığı çalışmasıyla büyük ödül olan Kıpkırmızı ve basında en iyi sanat yönetimi, basında en iyi illüstrasyon, basında en iyi otomobil reklamı ödüllerine layık görülmüştür. Diğer öncelikli konulardan biri de sosyal medya iletişimi olmuştur. Audi markasının iletişimine yönelik olarak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube ve LinkedIn gibi sosyal medya kanalları başarıyla kullanılmıştır. Audi markası, premium segmentte Facebook ortalama etkileşim sonuçlarında ilk sıralarda yer almıştır.

Audi markası, 2016 yılında 22.005 satış adedine ulaşmıştır. 2015 yılına göre %17 artan araç parkı ve Avrupa'da örnek gösterilen %75 müşteri sadakat oranı ile 2016 yılında satış sonrası hizmetler cirosunda %14'lük artış sağlanmıştır.

Satış sonrası hizmetler

Audi Satış Sonrası Hizmetler, her yıl Audi AG tarafından Servis Müdürleri ve şirket sahiplerinin katılımıyla gerçekleştirilen Yetkili Servis Memnuniyet Araştırması'nda da (DSS Servis) diğer markaların önünde ilk sırada yer alarak önemli bir başarıya imza atmıştır. Bu başarılı sonuç, iş ortaklarıyla iletişim ve iş birliğinin en üst düzeye çıktığını göstermektedir.